• mojjans

    HJÄLP!! Sockerfritt godis

    Hej!

    Jag och min kompis går just nu andra året på gymnasiet. Vi har fått möjligheten att inom skolan starta och driva ett eget företag. 

    Vår affärsidé är kortfattat att producera och sälja sockerfria och kariesbekämpande klubbor som sänker sockersuget och samtidigt inte förstör tänderna på det sättet som vanligt socker gör. 

    Vi valde att göra denna produkt eftersom att vi själva kommer ihåg hur mycket vi älskade socker när vi var mindre, vilket vi fortfarande är. Även om denna produkt i början var meningen att vara riktad till barnföräldrar att ge till sina barn så kan vem som helst äta dessa klubbor. Vi vill att man ska kunna unna sig med dessa klubbor utan att få skuldkänslor för att man ätit för mycket socker. 

    Tycker ni att detta är en bra idé? Eller ska vi hitta på något annat? Har ni några förslag på hur vi kan förbättra denna produkt?

    Hör gärna av er! Tacksam för svar!

    Mvh// Moa & Felicia

  • Svar på tråden HJÄLP!! Sockerfritt godis
  • Dexter dot com
    mojjans skrev 2019-08-28 09:57:08 följande:

    Hej!

    Jag och min kompis går just nu andra året på gymnasiet. Vi har fått möjligheten att inom skolan starta och driva ett eget företag. 

    Vår affärsidé är kortfattat att producera och sälja sockerfria och kariesbekämpande klubbor som sänker sockersuget och samtidigt inte förstör tänderna på det sättet som vanligt socker gör. 

    Vi valde att göra denna produkt eftersom att vi själva kommer ihåg hur mycket vi älskade socker när vi var mindre, vilket vi fortfarande är. Även om denna produkt i början var meningen att vara riktad till barnföräldrar att ge till sina barn så kan vem som helst äta dessa klubbor. Vi vill att man ska kunna unna sig med dessa klubbor utan att få skuldkänslor för att man ätit för mycket socker. 

    Tycker ni att detta är en bra idé? Eller ska vi hitta på något annat? Har ni några förslag på hur vi kan förbättra denna produkt?

    Hör gärna av er! Tacksam för svar!

    Mvh// Moa & Felicia


    Vad ska klubborna innehålla och vad i klubborna kommer vara kariesbekämpande och siockersugsnedsättande ?
  • legomum

    Ni får börja med att ta reda på hur karies uppkommer.

    Att suga på en klubba med eller utan socker spelar nämligen ingen roll.

    Men tanken var god

  • syntharen

    Det är bättre att unna sig en klubba på lördag än att äta en massa klubbor varje dag som innehåller gud vet vad. Jag ger hellre mina barn sockergodis än sk light med aspartam och sånt skit.

    Så jag skulle gärna vilja veta vad ni tänkt ha i klubborna i stället för socker. Och med nåt som dämpar sockersuget, vad skulle det vara?

Svar på tråden HJÄLP!! Sockerfritt godis