• Anonym (Undrande)

    Anledningar till att någon försvinner från Ratsit och liknande

    Ja, som rubriken undrar jag vad det finns för anledningar till att någon försvinner från Ratsit, Hitta, Eniro och liknande? Jag vet att man försvinner när man flyttar utomlands förstås och skriver ur sig ur Sverige eller om han har skyddad identitet. Men andra anledningar? Hur är det om någon sitter i fängelse?

    Anledningen att jag frågar är att min vän hittades död i sin lägenhet för några månader sedan. Det har varit locket på totalt från familjen. Ingen dödsannons heller eller liknande. Ingen information om begravning. Ser nu också att hennes man är borta från alla adressajter och frågorna hopar sig i mitt huvud.

    Någon som vet mer om varför personer försvinner från adressajter? På Ratsit verkar man ju stå även om har hemligt nummer t.ex.

  • Svar på tråden Anledningar till att någon försvinner från Ratsit och liknande
  • Barbro45

    Ratsit och flera andra sajter av den typen hämtar sina uppgifter från folkbokföringen. På några sajter kan uppgifterna finnas kvar ett tag, men de flesta uppdaterar från folkbokföringen. Det är alltså om man flyttar permanent till ett annat land (skriver ut sig), avlider eller dödförklaras som man tas bort från folkbokföringen.

  • Anonym (G)

    Ända anledningarna till att folk försvinner där ifrån är för att personen antingen har skyddad identitet eller är död. Inte pga något annat.

  • Anonym (G)
    Anonym (G) skrev 2019-08-28 14:41:04 följande:

    Ända anledningarna till att folk försvinner där ifrån är för att personen antingen har skyddad identitet eller är död. Inte pga något annat.


    Och om man flyttar till ett annat land.
  • Anonym (Undrande)

    Så han måste vara död eller flyttat utomlands? Det kan inte vara att han sitter i fängelse? Eller saknar bostad?

  • Anonym (Anders)

    Man försvinner inte från Ratsit om man sitter i fängelse. Antingen är man skriven på sin gamla hemadress eller om man inte har nån bostad kan man skrivas på den församling man bodde när man åkte in.

    Det är bara de som inte längre är folkbokförda i sverige som försvinner från ratsit och dom som har hemlig adress.

  • Anonym (G)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-08-28 15:08:04 följande:

    Så han måste vara död eller flyttat utomlands? Det kan inte vara att han sitter i fängelse? Eller saknar bostad?


    Nej, om han skulle suttit i fängelse eller saknat bostad skulle han finnas med på ratsit och stå skriven på en c/o adress.
  • Anonym (Undrande)

    Ok, tack så mycket för era svar {#emotions_dlg.flower}

  • Egon den stora
    Anonym (Anders) skrev 2019-08-28 15:54:10 följande:

    Man försvinner inte från Ratsit om man sitter i fängelse. Antingen är man skriven på sin gamla hemadress eller om man inte har nån bostad kan man skrivas på den församling man bodde när man åkte in.

    Det är bara de som inte längre är folkbokförda i sverige som försvinner från ratsit och dom som har hemlig adress.


    Jag har faktiskt letar efter en person som visade sig sitta i fängelse och han saknar adress på ratsit.
  • Egon den stora
    Anonym (Anders) skrev 2019-08-28 15:54:10 följande:

    Man försvinner inte från Ratsit om man sitter i fängelse. Antingen är man skriven på sin gamla hemadress eller om man inte har nån bostad kan man skrivas på den församling man bodde när man åkte in.

    Det är bara de som inte längre är folkbokförda i sverige som försvinner från ratsit och dom som har hemlig adress.


    Jag har faktiskt letar efter en person som visade sig sitta i fängelse och han saknar adress på ratsit.
Svar på tråden Anledningar till att någon försvinner från Ratsit och liknande