• Wed 28 Aug 2019 14:41
    117 visningar
    3 svar
    3
    117

    Skumt bett?

    Sambons son fick i helgen ett konstigt bett på handen, vaknade upp med typ en mega svullen hand men såg inte ut som ett geting stick. I måndags satt jag i soffan o kände hur de nöp till i benet men såg inget djur, ingenting men de blev genast knallrött. Är skiit svullet än idag, och varmt och rött. Hela det röda är alltså hårt och svullet!! Vad kan de här vara ens? Och kan de va nåt farligt gå runt med det?

    Och det är ingen geting till 100%, geting stick känns mer och isåfall var det en osynlig geting...

    Är rädd bebis ska bli stucken...

  • Svar på tråden Skumt bett?
  • Wed 28 Aug 2019 14:49
    #1

    Eftersom det uppkommit i samband med säng resp. soffa är min första tanke vägglöss eller loppor. Kolla efter svarta prickar- hittar du det är det bara hiva möbeln eller sanera rejält och ringa Anticimex.

  • Wed 28 Aug 2019 14:53
    #2
    Jag är bara jag skrev 2019-08-28 14:49:37 följande:

    Eftersom det uppkommit i samband med säng resp. soffa är min första tanke vägglöss eller loppor. Kolla efter svarta prickar- hittar du det är det bara hiva möbeln eller sanera rejält och ringa Anticimex.


    Det kanske är om hunden dragit in nån loppa kanske. Men sonens säng är på övervåningen och soffan på nedervåningen. Gemensamt är ju att de e en liten hund som hoppar upp överallt där vi är. Vägglöss är de inte, dem biter inte så för redan nojat över det...
  • Wed 28 Aug 2019 15:41
    #3
    Mioii skrev 2019-08-28 14:53:50 följande:
    Det kanske är om hunden dragit in nån loppa kanske. Men sonens säng är på övervåningen och soffan på nedervåningen. Gemensamt är ju att de e en liten hund som hoppar upp överallt där vi är. Vägglöss är de inte, dem biter inte så för redan nojat över det...
    Inte omöjligt. Vet inte annars vad det kan vara. Fästingar ser man ju, deras bett känns ju inte heller. Min bebis blev getingstucken i sommar så jag förstår din oro! Det gick dock bra trots allt.
Svar på tråden Skumt bett?