• ThreeOneG

Köpenhamn- kom med tips!

Vi ska åka till Köpenhamn nu till helgen på en liten weekendresa för att rå om varandra. Har ni reskunniga några bra tips på saker att göra, "måste ses", bra restauranger, shopping och likanade i Köpenhamn? Alla tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Köpenhamn- kom med tips!
  • ThreeOneG

ingen Köpenhamnskunnig?

• Doris6

jo jag.

restaurang: Riz Raz på Streadet, parallellgata till Ströget. Fantastisk buffe!
    Shopping: också paralellgator till Ströget, både "uppåt och neråt".
    Studiestrade, Larsbjörnsstrade för att nämna ett par.

promenera uppe vid "sjöarna" som ligger en liten bit från centrum bara. Jättefint!

• isisisis

Jag kan rekommendera Loppen i Christiania,där är det alltid väldigt bra musik!
    Det är artister från hela världen.Kostar bara 40 kr.
    Sen finns det ett annat musikställe som heter Etnorama eller kulturama....Det är världsmusik där också...musiker från Frankrike och afrika och allt möjligt....Det brukar finnas reklam för hela månaden uppklistrat överallt....bara att hålla utkik!
    Detta om ni gillar musik....Om ni gillar konst...finns Glyptoteket tex...med bla skulpturer från medelhavet....och en massa annat.
    Sen finns det tusentals härliga pubar och matställen överallt! Natten är lång i Köpenhamn

• vackrastarflow

om vädret tillåter tycker jag ni ska ta en tur på kanalerna. jättefint!! båtarna hittar ni i nyhavn, ta de som ligger på höger sida om man står på torget och tittar ut mot havet. de är billigare, och deras guider är jättekul!

annars så är det i princip att röra sig på Ströget med omnejd, där finns det alltid saker att göra och museum att gå på.

glöm inte att ta den där ölen i nyhavn dock!!

älskar köpenhamn, ni kommer att ha det jättebra!

Svar på tråden Köpenhamn- kom med tips!