• Wed 28 Aug 2019 22:26
    713 visningar
    5 svar
    5
    713

    Problem med sömnen v18

    Hej, är det fler som har svårt att sova, pågrund av magen? 
    Jag kan inte ligga på rygg, då mår jag illa och får ont i magen, jag kan inte ligga på magen- och många nätter har jag svårt att även ligga på sidan, det värker i liksom magen, den är spänd och det gör ont, känns som alla organ och grejer i magen ramlar åt sidan när jag ligger på sidan. 
    Ligger jag bara på sidan får jag även ont i höften, och jag ligger så att jag faller som lite fram mot magen. Och känns efter en längre stund i den positionen att jag får myror i benen eftersom sovställningen inte varieras....
    Så på morgonen är jag väldigt spänd i kroppen över hur jag legat....

    Någon som känner igen det här och har tips på bra sömn? 

    Försökt med kudde vid magen, kudde mellan benen. Blir galen om jag inte får sömn, eftersom jag inte kan ta igen det på dagen då jag sen ska jobba. 

    Jag försöker att inte äta rakt inpå läggdags,  för att minska spändheten i magen. 

    Det gör även ont i övre delen av magen när jag böjer mig framåt. 

  • Svar på tråden Problem med sömnen v18
  • Wed 28 Aug 2019 23:55
    #1

    Jag känner igen det.

    Vaknade härom natten då jag fick världens sammandragning för jag låg på rygg. Har inte hänt nå mer efter det.

    Man ligger och vrider och vänder på sig och det största problemet är att man vaknar ofta då man är kissnödig. Går in i v.21 imorgon

  • Thu 29 Aug 2019 00:04
    #2

    Ja, jag måste upp på toa 2-3 gånger varje natt.

    Men sedan denna spända mage som gör ont hur jag än ligger.

    Måste finnas något knep/tips på det hela för att kunna få sova en liten blund.

  • Thu 29 Aug 2019 08:29
    #3

    Min gravidkudde var min räddare i nöden under min graviditet. den stöder både ben, höfter, armar och mage, skulle varm rekommendera att skaffa en :)

  • Thu 29 Aug 2019 11:43
    #4

    Funderar på sådan... inatt tog jag dubbeltäcket rullade det till en lång rulle, å låg å kramade den. Hade den som huvudkudde också å eftersom den var så lång kunde jag ha den mellan låren också. Sovit väldigt bra i natt

  • Thu 29 Aug 2019 12:27
    #5
    Sasu skrev 2019-08-29 08:29:51 följande:

    Min gravidkudde var min räddare i nöden under min graviditet. den stöder både ben, höfter, armar och mage, skulle varm rekommendera att skaffa en :)


    Tänkte också tipsa om det :)

    Jag fick en gravidkudde av sambon, han beställde den från coolstuff men den finns också att beställa på andra sidan. På Facebook så brukar dom göra reklam för den, den är typ U-formad fast lite rak istället för böjd och kallas Maggan. Men på coolstuff så heter den zenkuru kroppskudde.

    Sen har jag en ammningskudde som är formbar, det är en rak tjock korv som går att böja och forma och den är 1.60cm lång.

    Dessa två är mon räddning
Svar på tråden Problem med sömnen v18