• Fru Bragstad

    Bohusgården spa?

    Någon som varit på Bohusgården spa som kan säga nåt om hur det är?

    Kanske som kan jämföra med spa i Varberg (Asia spa eller Kurorten), Tylösand spa, Falkenbergs strandbad, Säröhus spa, Marstrands havshotell?

    Typiskt spa, lugnt och stilla eller mer liv och rörelse?

    Läste att det verkar finnas en del där men hemsidor kan vara rätt missvisande ibland har jag tyvärr märkt.

  • Svar på tråden Bohusgården spa?
  • Anonym (Hej)

    Har vart där flera gånger. Fräscha rum med en flaska bubbel, tror de flesta(alla?) rum vätter ut mot fjorden. Bara där är det avslappnande. Det har varit lugnt och skönt när vi vart där. Finns flera olika ställen man kan besöka med bla bubbelpool, en liten swimmingpool, bastu. Det ena stället var under renovering men såg jättefint ut. Såg inte riktigt hur det såg ut tyvärr. Längst upp finns två varma små pooler/badkar. Väldigt skönt att sitta där när det är kallt ute.

    Maten är väldigt god. Man kan gå och ta kaffe eller te och lite snacks.

    Jämförelsevis med andra spa så är det inte så stor skillnad tycker jag även om tex Falkenbergs spa är ljuvligt med brasa och vilorum( även st Jörgen har det).

    Det är lugnt och avslappnande. Tror folk i allmänhet är lugna på spa. Sen är det prisvärt också :)

  • Anonym (G)

    Jag var på Bohusgården med jobbet förra året.

    Det går inte att jämföra med andra konferensanläggningar tycker jag. Jämfört med nyare/renoverade anläggningar som St Jörgen, Stenungsbaden eller Asia känns Bohusgården väldigt 90-tal på de allmänna ytorna. Rummen är nya o fräscha, men ex. den sk. spa-avdelningen är under all kritik. En stor pool med badleksaker i. Tänk dig ett litet badhus. Sen en rad med helt vanliga badkar längs kanten och en bubbelpool. Uppe på taket fanns två badtunnor om jag minns rätt, men de kändes inte rena. Över lag kändes spa-avdelningen som ett offentligt badhus, och smutsigt.

    Rekommenderar det inte om det är en spa-upplevelse man vill åt.

  • Anonym (G)

    Obs. Glöm mitt inlägg. Googlade nu, o de verkar ha renoverat upp spa-avdelningen!

Svar på tråden Bohusgården spa?