• Anonym (Anonym)

    Tappat känslorna för min partner, göra slut?

    Hej!

    Jag har varit tillsammans med min kille i över 1 år, vi har alltid haft ett bra förhållande och bråkar i princip aldrig men dem senaste 2-3 månaderna har jag märkt att mina känslor försvinner mer och mer.

    Jag älskar han fortfarande men mer på ett vänskapligt sätt, får inte samma känsla i kroppen när vi pussas, kramas eller ligger som jag brukade få. Vill knappt pussas längre för det känns typ fel.

    På ett sätt vill jag göra slut och börja om på noll men är så rädd att jag kastat bort killen i mitt liv, tänk om ingen någonsin kommer älska mig på samma sätt han gjorde?

    Tänk om jag kommer få ångra mitt beslut i resten av mitt liv?

    Han betyder oerhört mycket för mig och kan inte föreställa mig ett liv utan honom samtidigt som jag ?längtar? efter en frihet.

    Vad har ni får åsikter? Vad borde jag göra? Har ni varit med om något liknande och vad gjorde ni?

    Tacksam för alla svar!

  • Svar på tråden Tappat känslorna för min partner, göra slut?
  • Bagar Bengtsson

    Bor ni ihop? Om ni har egna boenden- ha kontaktförbud en månad. Det kan ge en indikation om hur ni känner.

    Det är viktigt att du förklar på ett bra sätt för din kille hur du känner. Han kommer kanske inte att förstå men är det mannen i ditt liv så förstår han ditt läge och provar.

  • Anonym (Anonym)

    Tack för svaret! Vi har egna boenden men träffas i princip varje dag.

    Har tänkt att prata med honom nu i helgen över hur jag känner.

  • sextiotalist
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-29 20:59:40 följande:

    Hej!

    Jag har varit tillsammans med min kille i över 1 år, vi har alltid haft ett bra förhållande och bråkar i princip aldrig men dem senaste 2-3 månaderna har jag märkt att mina känslor försvinner mer och mer.

    Jag älskar han fortfarande men mer på ett vänskapligt sätt, får inte samma känsla i kroppen när vi pussas, kramas eller ligger som jag brukade få. Vill knappt pussas längre för det känns typ fel.

    På ett sätt vill jag göra slut och börja om på noll men är så rädd att jag kastat bort killen i mitt liv, tänk om ingen någonsin kommer älska mig på samma sätt han gjorde?

    Tänk om jag kommer få ångra mitt beslut i resten av mitt liv?

    Han betyder oerhört mycket för mig och kan inte föreställa mig ett liv utan honom samtidigt som jag ?längtar? efter en frihet.

    Vad har ni får åsikter? Vad borde jag göra? Har ni varit med om något liknande och vad gjorde ni?

    Tacksam för alla svar!


    Skulle nog säga att om man känner så efter ett år, så är det inte mannen i ens liv. Självklart kommer du träffa någon som älskar dig och du älskar tillbaka.
    Låter som du är väldigt ung och det är din första relation.
  • Anonym (I)

    Har du haft längre förhållande innan`? Hur gammal är du?

    Som ung vill man känna den starka kärleken som man har i början av en relation.  Som alla vet så avtar den med tiden. Accepterar man det så kan man leva lyckligt livet ut, om man inte gör det kommer man vara en sökare tills man accepterar verkligheten. 

  • Anonym (.)
    Anonym (I) skrev 2019-08-30 09:18:11 följande:

    Har du haft längre förhållande innan`? Hur gammal är du?

    Som ung vill man känna den starka kärleken som man har i början av en relation.  Som alla vet så avtar den med tiden. Accepterar man det så kan man leva lyckligt livet ut, om man inte gör det kommer man vara en sökare tills man accepterar verkligheten. 


    Tänkte själv samma. Många unga kan ju inte skilja på förälskelse och kärlek, och gör slut när den intensiva förälskelsen är över.

    Men det jag reagerar på är ju att hon inte vill kyssas, att det känns fel. Det är märkligt och en rejäl varningssignal. Men det är klart, det pirrar ju inte på samma sätt som efter 2 veckor.
  • Lione81
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-30 06:35:45 följande:

    Tack för svaret! Vi har egna boenden men träffas i princip varje dag.

    Har tänkt att prata med honom nu i helgen över hur jag känner.


    Skriv gärna hur det går om du pratar med honom i helgen?

    Lycka till, följ dina känslor.

    Angående killen i ditt liv. Det kan du aldrig få veta om det är, oavsett kille. Ingen kan det. Vi kan bara hoppas.
  • sextiotalist
    Anonym (.) skrev 2019-08-30 09:57:48 följande:
    Tänkte själv samma. Många unga kan ju inte skilja på förälskelse och kärlek, och gör slut när den intensiva förälskelsen är över.

    Men det jag reagerar på är ju att hon inte vill kyssas, att det känns fel. Det är märkligt och en rejäl varningssignal. Men det är klart, det pirrar ju inte på samma sätt som efter 2 veckor.
    Eftersom det inte övergått till kärlek, det är precis som det ska vara
Svar på tråden Tappat känslorna för min partner, göra slut?