• Knappast nu

    Killar som går plus. Finns ni?

    Skulle önska att höra några solskenshistorier från killar här som går plus på att vara i en relation eller åtminstone break even.

    När ni väger sex ni får (plus kärlek) mot all tid, energi & cash ni lägger ut på er flickvän. Här i denna korgen kan ni lägga tid med svärföräldrar, hennes vänner, lyssna på hennes jobbprat mm. Ja ni vet bäst själva.

    Som en bonusfråga: Tror ni att hon går plus också på att vara med er. Kan båda gå plus alt måste inte båda gå plus för att relationen ska hålla?

  • Svar på tråden Killar som går plus. Finns ni?
  • Moder1

    I en bra relation tror jag bägge går plus.

    Man har ett stöd i vardagen, någon att gosa med på kvällen, äta tillsammans med, göra saker tillsammans och var för sig.

    Man har någon att bolla tankar och idéer med.

    Ekonomin är nog ganska jämn i de flesta förhållanden.

    Ofta tjänar kanske mannen mer under småbarnsåren men då förlorar den andre partnern å andra sidan pensionsgrundande inkomst mm.

    Men i en bra relation hittar man en balans.

  • CitronTulo

    Om man väljer att vara i en relation så gör man det väl för att man får ut något av det (eller "tjänar på det" om man väljer att uttrycka sig så..)?
    Annars är man väl själv om man hellre vill det??

  • Knappast nu
    CitronTulo skrev 2019-08-30 07:36:59 följande:

    Om man väljer att vara i en relation så gör man det väl för att man får ut något av det (eller "tjänar på det" om man väljer att uttrycka sig så..)?

    Annars är man väl själv om man hellre vill det??


    Så du tror att alla i alla relationer går plus? Ibland glömmer man var man skriver sin fråga. Tror att folk läser frågan & svarar på den & inte något annat.

    Jag önskade höra solkskenshistorier från män som går plus.
  • CitronTulo
    Knappast nu skrev 2019-08-30 07:42:17 följande:
    Så du tror att alla i alla relationer går plus? Ibland glömmer man var man skriver sin fråga. Tror att folk läser frågan & svarar på den & inte något annat.

    Jag önskade höra solkskenshistorier från män som går plus.
    Verkar inte som att du vill ha svar i dina trådar överhuvudtaget? Du svarar otrevligt och spydigt åt nästan alla som svarar..
    Blir ett jäkligt dåligt diskussionsforums om man ska vara så småaktig och dryg som du verkar vara.
  • Pilsner
    Knappast nu skrev 2019-08-30 07:42:17 följande:
    Så du tror att alla i alla relationer går plus? Ibland glömmer man var man skriver sin fråga. Tror att folk läser frågan & svarar på den & inte något annat.
    De flesta går väl in i relationen med förhoppningen att gå plus. Sedan gör ju inte alla det, och då är man kvar och hoppas på förbättring, eller avslutar.

    Kom ihåg att de som gnäller här på FL oftast är de som går minus. De nöjda har inte samma behov att ventilera sitt missnöje.
  • Knappast nu
    CitronTulo skrev 2019-08-30 08:37:49 följande:

    Verkar inte som att du vill ha svar i dina trådar överhuvudtaget? Du svarar otrevligt och spydigt åt nästan alla som svarar..

    Blir ett jäkligt dåligt diskussionsforums om man ska vara så småaktig och dryg som du verkar vara.


    men det måste väl vara bättre om man väljer att svara på frågan? eller ska jag svara i graviditetstrådarna?
  • Skogshuggaren

    Ja, i mitt fall handlar det inte om någon flickvän utan en fru sedan många år tillbaka. Jag tycker definitivt att jag "går plus" på vårt förhållande. Hade inte velat leva ensam.

  • AniieeHär

    Du och igen och det där igen......


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Fiona M

    Om du känner att du behöver räkna på om relationen ger dig tillräckligt är den nog inte rätt.

Svar på tråden Killar som går plus. Finns ni?