• Fri 30 Aug 2019 08:32
    177 visningar
    1 svar
    1
    177

    Bits

    Min snart 1åring bits när han blir arg om jag säger nej eller tar bort honom från något ställe han inte ska vara på. Hur gör jag för att avvänja detta? Han börjar snart på dagis och jag vill inte att han ska bita någon annan.

    Provat att säga nej när han väl bits men verkar inte fungera. Han biter även sin egen hand och i möbler eller saker när han blir arg

  • Svar på tråden Bits
  • sextio­talist
    Fri 30 Aug 2019 08:38
    #1
    Anjo123 skrev 2019-08-30 08:32:37 följande:

    Min snart 1åring bits när han blir arg om jag säger nej eller tar bort honom från något ställe han inte ska vara på. Hur gör jag för att avvänja detta? Han börjar snart på dagis och jag vill inte att han ska bita någon annan.

    Provat att säga nej när han väl bits men verkar inte fungera. Han biter även sin egen hand och i möbler eller saker när han blir arg


    finns bara ett sätt, att vara ett steg före barnet. Ditt barn är så litet, så hur mycket du än säger nej, blir arg etc, så är deras impulskontroll nästan obefintlig och de har ett teflonminne. Det du säger är borta inom två minuter.
    Informera förskolan att han kan bitas när han blir arg, så de vet det innan.
Svar på tråden Bits