• Fri 30 Aug 2019 19:25
    288 visningar
    5 svar
    5
    288

    Missfall... hur länge väntade ni?

    Ni som haft missfall. Hur länge väntade ni innan ni startade bebisverkstaden igen? Har ni fått plus? Hur länge efter? Gick det vägen då?

  • Svar på tråden Missfall... hur länge väntade ni?
  • Fri 30 Aug 2019 23:52
    #1

    Jag hakar gärna på denna tråden, har ett pågående missfall nu i vecka 6. Min läkare så idag att när jag slutat blöda och mina prover visar att HCG nivån ligger under 5 så är det helt okej att försöka igen om jag känner mig redo mentalt, enligt honom behövde jag inte invänta mensen, så jag hoppas att det tar sig fort. Har gråtit konstant sen denna käftsmäll igår...

  • Sat 31 Aug 2019 22:47
    #2

    Hade ett MA i mars i v.9. Mens och ägglossning kom igång på en gång. Vi väntade en mens innan vi körde på. Det tog sig på första försöket och jag är nu i v.20+2

  • Anonym­3323
    Sat 31 Aug 2019 23:05
    #3

    Fick missfall i vecka 9 i maj, gravid 5 veckor senare igen! Har kort menscykel så hann få en mens innan den ägglossningen som vi prickade då. :) hade positivt gravtest nästan 2,5 vecka efter missfallet, så HcG fanns kvar trots att blödningen upphörde 5-6 dagar efter MF.

  • Sun 15 Sep 2019 00:07
    #4

    Hej. Har haft två missfall, båda slutade med att jag började blöda i vecka 11 men fostret hade dött i vecka 5.

    Jag är rädd att ni när det är tredje gången, att jag kanske inte kan behålla kvar ett barn?

    Min gynekolog lovade amatt vid nästa graviditet sp får ja komma pp kontroll i v 7-8 eftersom jag inte vill hp med ett dött foster i flera ve kor som innan utan att kropoem fattar

    Det jag vill fråga är om nån kan berätta om de varit i samma eller liknande sutuatin6.

    Skulle va så tacksam för svar

  • Sun 15 Sep 2019 00:09
    #5

    Ursäkta stavfelen. Skrev på mobilen och kollade inte innan jag posta inlägget ????

Svar på tråden Missfall... hur länge väntade ni?