• Anonym (L)

Dejta runt 50, är det värt det?

Jag börjar närma mig 50 ochh har varit singel ett tag nu. Jag funderar på att dejta igen men undrar om det är någon id? i min ålder.

Är det någon här som har hittat rätt i den åldern?

Jag börjar kanske vänja mig för mycket vid ensamheten. Det är tryggt och okomplicerat men ibland är det rätt trist. Jag har vänner men vi ses ju inte varje dag. Mitt barn är i övre tonåren och har ett eget liv nu så det blir rätt mycket ensamtid för min del.

Det är så mycket jag vill göra. Jag har inga problem med att aktivera mig och resa ensam men det skulle vara roligare att dela upplevelserna med någon. Jag har många intressen och gillar att diskutera allt möjligt men oftast finns det ingen där att göra det med.

Jag ser väl ok ut, normalsmal, långt hår, nästan inga rynkor (bra gener och sunt leverne antar jag ), men det är klart att man har varit snyggare.

Jag funderar på att nädejta men det skulle vara så deppigt om ingen vore intresserad. Jag kan träffa en äldre bara han är god form så att vi kan vara aktiva tillsammans.

Vad är era erfarenheter av dejting, ni som är i min ålder?

• Svar på tråden Dejta runt 50, är det värt det?
  • Anonym (Tuja)

Jag träffade en man via nätet , helt underbart. Vi är båda gifta. Lätt att hitta en man där men svårare att hitta en som är vettig.

• Anonym (L)
    Anonym (Tuja) skrev 2019-08-31 00:15:50 följande:

Jag träffade en man via nätet , helt underbart. Vi är båda gifta. Lätt att hitta en man där men svårare att hitta en som är vettig.

Menar du att ni hade en affär vid sidan av?

Jag är mer intresserad av en seriös relation även om jag helst är särbo. Jag skulle inte orka hålla på med flera olika män utan vill ha en stabil relation grundad i vänskap. Jag tänker att det kanske finns män som vill samma sak.
  • Anonym (Tuja)

Vi har en affär vid sidan om. Vi håller oss till varandra inte med flera det vill ingen av oss

• Anonym (Helena)

Klart det är värt det. Finns hur många vettiga och attraktiva män som helst i den åldern. Klart du kan bli både kär och kåt. Och nej, du ska inte nöja dig med första du hittar.. Känns som att du har lite fördomar och dåligt självförtroende där..

Jag dejtar en skitsnygg 52-åring just nu.

• Anonym (Ungdomlig "tant)

Jag är en ungdomlig kvinna runt 50 som är medlem på några dejtingsidor.
    Det är absolut inga problem att få sexdejter, killar mellan 20-50 år.
    Men att få till en seriös dejt är helt omöjligt...Så snart ger jag upp hoppet om att få träffa den rätte mannen...

• Anonym (giveup)
    Anonym (L) skrev 2019-08-30 23:55:21 följande:

Jag börjar närma mig 50 ochh har varit singel ett tag nu. Jag funderar på att dejta igen men undrar om det är någon id? i min ålder.

Är det någon här som har hittat rätt i den åldern?

Jag börjar kanske vänja mig för mycket vid ensamheten. Det är tryggt och okomplicerat men ibland är det rätt trist. Jag har vänner men vi ses ju inte varje dag. Mitt barn är i övre tonåren och har ett eget liv nu så det blir rätt mycket ensamtid för min del.

Det är så mycket jag vill göra. Jag har inga problem med att aktivera mig och resa ensam men det skulle vara roligare att dela upplevelserna med någon. Jag har många intressen och gillar att diskutera allt möjligt men oftast finns det ingen där att göra det med.

Jag ser väl ok ut, normalsmal, långt hår, nästan inga rynkor (bra gener och sunt leverne antar jag ), men det är klart att man har varit snyggare.

Jag funderar på att nädejta men det skulle vara så deppigt om ingen vore intresserad. Jag kan träffa en äldre bara han är god form så att vi kan vara aktiva tillsammans.

Vad är era erfarenheter av dejting, ni som är i min ålder?

Nej, i din ålder är det nog ingen idé.
    Du vill göra mycket och dela det med någon.
    Kan ju inte finnas män som känner samma.
    Så det är nog bara ett luftslott.
    Och du är nog ensam om att känna att det är deppigt när det går trögt på dejtfronten.
  • Anonym (giveup)
    Anonym (Helena) skrev 2019-08-31 06:38:17 följande:

Klart det är värt det. Finns hur många vettiga och attraktiva män som helst i den åldern. Klart du kan bli både kär och kåt. Och nej, du ska inte nöja dig med första du hittar.. Känns som att du har lite fördomar och dåligt självförtroende där..

Jag dejtar en skitsnygg 52-åring just nu.

Det är inte ofta man hör att det finns hur många vettiga och attraktiva män som helst. Mest att män bara är ute efter sex. Fast det bekräftades ju av inlägget som kom efter ditt.
  • Anonym (giveup)
    Anonym (L) skrev 2019-08-31 00:24:01 följande:
    Menar du att ni hade en affär vid sidan av?

Jag är mer intresserad av en seriös relation även om jag helst är särbo. Jag skulle inte orka hålla på med flera olika män utan vill ha en stabil relation grundad i vänskap. Jag tänker att det kanske finns män som vill samma sak.
    Jag är en sån man. Skillnaden är att när en kvinna startar en sån här tråd så får hon sympati och uppmuntran.
  • Anonym (giveup)
    Anonym (giveup) skrev 2019-08-31 08:28:06 följande:
    Jag är en sån man. Skillnaden är att när en kvinna startar en sån här tråd så får hon sympati och uppmuntran.
    En man startar en sån tråd:
    "Bit ihop"
    "Var en man"
    Och så påpekas alla fel man har. Att få lite positiv input, det kan man fetglömma.
  • Anonym (Mig)

Du kan få dejta mig om du vill.

Svar på tråden Dejta runt 50, är det värt det?