• AmericanMommy

    Kommer du vänta tills 2020 för att köpa ny iphone?

    Har hört att iPhone som kommer ut nästa år är en helt ny redesign och att den som kommer ut i år inte har så många förändringar. Borde man vänta tills nästa år för att byta ut?

  • Svar på tråden Kommer du vänta tills 2020 för att köpa ny iphone?
  • flygrl

    Känns som min gamla iPhone SE kommer ta slut snart och har ständiga funderingar på byta ut den mot en ny. Kanske borde jag vänta tills nästa år fast å andra sidan har jag aldrig råd köpa nyaste modellen utan det brukar bli en av dom lite äldre modellerna (fast fabriksny). Men om jag hade pengarna skulle jag definitivt vänta tills nästa modell.

  • AmericanMommy
    flygrl skrev 2019-08-31 01:54:19 följande:

    Känns som min gamla iPhone SE kommer ta slut snart och har ständiga funderingar på byta ut den mot en ny. Kanske borde jag vänta tills nästa år fast å andra sidan har jag aldrig råd köpa nyaste modellen utan det brukar bli en av dom lite äldre modellerna (fast fabriksny). Men om jag hade pengarna skulle jag definitivt vänta tills nästa modell.


    Jag köper alltid den nyaste när jag väl byter, för jag har mina i 4-5 år. Har en 6s nu och batteriet är nästan dött. Funderar på att byta ut batteriet nu och vänta tills nästa år eller köpa ny nu. Vet inte hur jag ska göra.
  • Praktisk58

    Lägger pengarna på en resaistället.

    Hälsningar från Swaziland.

  • Frontline

    Gillar inte Ajfån men får en ny av jobbet vartannat år så jag måste ju ha skiten..
    Har just nu en XR och får en ny igen nästa år.


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • AmericanMommy
    Frontline skrev 2019-08-31 10:31:49 följande:

    Gillar inte Ajfån men får en ny av jobbet vartannat år så jag måste ju ha skiten..

    Har just nu en XR och får en ny igen nästa år.


    Har du två telefoner då, en för jobb och en privat? Har märkt att många svenskar har så. I USA måste man använda sin privata telefon till jobb, om man har tur kan man få en app att använda för jobbsamtal.
  • sextiotalist
    AmericanMommy skrev 2019-08-31 13:56:23 följande:

    Har du två telefoner då, en för jobb och en privat? Har märkt att många svenskar har så. I USA måste man använda sin privata telefon till jobb, om man har tur kan man få en app att använda för jobbsamtal.


    Det är nog det vanligast som anställd. Eftersom arbetsgivaren ska tillhandahålla arbetsmaterial.

    Däremot har man fått använda arbetstelefon privat, vilket skulle förmånsbeskattas.

    Personligen har jag en privat och en jobbmobil
  • flygrl
    AmericanMommy skrev 2019-08-31 02:39:39 följande:

    Jag köper alltid den nyaste när jag väl byter, för jag har mina i 4-5 år. Har en 6s nu och batteriet är nästan dött. Funderar på att byta ut batteriet nu och vänta tills nästa år eller köpa ny nu. Vet inte hur jag ska göra.


    Jag är som du och har också mina telefoner länge. Om jag som du bedömde jag hade råd köpa senaste modellen skulle jag nog vänta med köp tills nästa år så jag fick dom absolut senaste tekniska lösningarna. Nackdelen kan ju dock va att den allra senaste tekniken ofta kan ha barnsjukdomar och att det därför kan va smart vänta lite med att skaffa den. Aja, sådär kan man hålla på och väga för & emot...
Svar på tråden Kommer du vänta tills 2020 för att köpa ny iphone?