• Anonym (Kia)

Problem med flugor...

Vi flyttade in i hus i våras, inga problem med skadedjur men nu på sensommaren märker vi av mer och mer flugor inne. Alltså inte bananflugor utan stora äckliga spyflugor.

Jag stekte fisk här om dagen och skulle springa ner på affären och köpa något till maten. Täckte fisken som låg på tallriken med ett microlock.

Kommer tillbaka och det är sjuhundra flugor i köket. Ett dussin kring fisken...

De kommer fler och fler trots att jag släppte ut dem tills jag slutligen slänger fisken i en påse.

Räknas dessa små liv som skadedjur man kan få professionell hjäp med? Vet inte var de kommer ifrån men antar de förökar sig inomhus då det varit stängt alla tillfällen...

Ingen aning vad man gör annars.

• Svar på tråden Problem med flugor...
  • Giftskåneman

Får man spyflugor innomhus måste det finnas nåt som drar dit det, vanligt på bondgårdar, har du nån gård inom synhåll kan de lätt flyga hem till er.

Lantmännen mfl säljer klisterpappar för stallbruk

• Anonym (M)

Är det verkligen spyflugor? Inte vanliga husflugor?

Brukar vara så om man bor på landet nära någon bondgård eller stall.

Flugsmälla är en bra grej, sen finns ju olika flugfällor.

• Anonym (Kia)

Tja det finns någon bondgård men det är minst nån kilometer dit och motorväg emellan.

Det dök upp bara sådär.

Frun stekte köttfärs sen glömde hon lägga på lock på burken och sen var det tjugo flugor i köket oxh och säkert lika långa i köttfärsen...

Samma när jag stekte fisk...

Sen har vi zappat några och släppt ut några. Och nu verkar de ha samling vid grannens soptunna...

• Anonym (Ljud)

Såg nån grej man kan koppla in i eluttaget som tydligen ska hålla dem borta.. Annars finns ju lampor och dyl som drar till sig och fångar dem.

Svar på tråden Problem med flugor...