• linkan172

    Tidigt missfall v. 4

    Jag fick troligen ett tidigt missfall i onsdags, två dagar efter att jag hade plussat svagt. Jag var inte helt säker på att det var ett missfall först, eftersom jag blödde mindre än vid vanlig mens och testade starkare positivt efter två dagars blödning. I morse (3 dagar från det senaste testet) testade jag igen och strecket hade inte ökat något alls i styrka så nu har jag accepterat att det var ett missfall och att jag antagligen inte är gravid.

    Jag skulle vilja veta hur det var för er andra som fick tidigt missfall i v. 4, hur länge var era tester positiva efteråt? Kan man försöka bli gravid igen direkt vid nästa äl? Borde jag kontakta vården? 

    /besviken


     

  • Svar på tråden Tidigt missfall v. 4
  • MammaPolly

    Vid mina mf i vecka 5-6 har jag inte behövt kontakta vård då det gått bra hemma. Mina tester började bli svagare kring dagen för blödningens start och har vart negativa vid blödningens slut.

    Efter första kom äl och mens som beräknat och efter andra vart jag gravid direkt, dock var äl nästan en vecka sen (enligt ultraljud och tillbakaräkning i graviditeten)

    Jag har inte hört något om att den här graviditeten kan påverkas av att komma direkt efter ett mf. Enda skilnaden är väl att jag fick tidigt ul för datering och koll pga missfallen

  • linkan172

    Tack så jättemycket för att du tog dig tid att svara. Jag ska testa i morgon bitti (en vecka sedan jag började blöda) och se om det blivit något svagare.

    Jag hade i princip slutat blöda för två dagar sedan men nu har jag fått tillbaka starka molvärkar och börjat blöda igen. Orkar inte att det ska vara så utdraget.

    Skönt att höra att man kan försöka igen direkt Glad  Hoppas bara att det här slutar snart så att jag kan få min ägglossning.

  • linkan172

    Testade igår igen och nu var strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket! Hcg har alltså ökat sedan jag började blöda i stället för att minska. Nu ringer jag gyn och ber om ett tidigt ultraljud nästa vecka.

  • MammaPolly
    linkan172 skrev 2019-09-04 07:10:18 följande:

    Testade igår igen och nu var strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket! Hcg har alltså ökat sedan jag började blöda i stället för att minska. Nu ringer jag gyn och ber om ett tidigt ultraljud nästa vecka.


    Ja, gör det så får du kolla hur det står till där inne. Tänk om det ser bra ut! :) Det finns ju dom som har genombrottsblödningar osv
  • linkan172

    Ja jag hoppas! Glad Uppdaterar när jag gjort ultraljudet, blir nästa vecka för att vara säker på att kunna se något 

Svar på tråden Tidigt missfall v. 4