• Sun 1 Sep 2019 20:35
    420 visningar
    3 svar
    3
    420

    skaffa en 3a?

    Jag behöver ventilera lite samt fråga om råd. 
    Jag är 31 år och är mitt i en utbildning jag älskar! Vi har två barn, en på 4 och en på 3 år. Vi bor litet och barnen delar rum. Jag har börjat längta efter ett tredje barn. Min sambo och jag diskuterade det för nått år sedan men han var inte sugen då han ser det praktiska. Han vill resa och vara med på barnens alla aktiviteter i framtiden samt ha ett liv när barnen är utflugna. Han tror inte heller vårat förhållande klarar av mer. Det har ju varit lite knapert ekonomiskt också då jag pluggar. Jag håller med honom om allt men jag kan ändå inte släppa tanken på att jag vill ha en till. Vi tränar en del och sambon vill göra lite karriär vilket kräver en del träning. Allt praktiskt säger nej, nej, nej men hur fan kommer jag över det? Väntar jag till utbildningen är klar och jobbar nått år så blir det väldigt stor åldersskillnad på barnen och sen vill jag helst inte ha barn vid typ 35 och där vet jag också att sambon kommer säga tvärt nej.
    Hjälp..

  • Svar på tråden skaffa en 3a?
  • Sun 1 Sep 2019 20:45
    #1
    -1

    Varför skulle man inte kunna resa och vara med på barnens aktiviteter bara för att de är fler än två? Enda är ju att man behöver spara någon månad extra kanske?

    Tycker inte du ska ha panik för att tiden går. Det ör ganska fantastiskt att få barn i 35-årsåldern också. Och att få en sladdis till familjen mår de flesta bra av. Helt annat än att ha tre barn tätt.

  • Sun 1 Sep 2019 21:30
    #2
    +1

    Låter som att din man resonerar klokt. Hur känner du inför ert förhållande? Han tror inte att ni klarar mer, är det värt att chansa? Det är rätt krävande att vara ensamstående med två barn, svårt att räcka till om man är ensam med tre barn.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Sat 7 Sep 2019 20:48
    #3

    Förstår dina funderingar. Vi fick våra söner med typ 3 år mellan sen var vi ganska nöjd fast jag längtade helatiden efter en till med hopp om en dotter. Medan sambon kände sig mer och mer klar så ökade min längtan mer och mer och jag funderade hur 17 vi skulle lösa det. Men helt plötsligt efter typ 8 år så var sambon med på noterna igen och för ett år sedan gjorde vår sladdis entré (jag 37 å sambon 48). Problemet nu är dock att han är klar med barn å jag skulle vilja ha en till så att sladdisen inte blir "ensam" men det kan jag nog se mig i stjärnorna om. Jag upplever ingen större skillnad mellan två å tre barn än i alla fall, å åldersskillnaden gör ju att jag har bra hjälp av den äldsta sonen 12 år..

Svar på tråden skaffa en 3a?