• Anonym (Ts)

Hur länge kan man ha bröstimplantat? Haft mina i 9 år..

Har haft mina sen September 2010. Ammar just nu men nästan bara på kvällen och ska sluta snart. De ser fortfarande helt ok ut men får se hur det blir när jag slutar amma helt. Problemet är att jag inte har råd att göra om dem inom den närmaste tiden. Kan inte heller ta lån eftersom jag pluggar just nu. Tror ni att man kan vänta några år till?

Vad kan hända om man har dem för länge?

Och är det någon här som har haft era i 10-15 år eller mer?

Det är ju livstidsgaranti (stod det på pappret) men förstår att man inte kan ha dem hela livet. När man googlar står det mellan 10-25 år och det hjälper ju inte så mycket för det är ju ganska stor skillnad på 10 och 25 år.

Har en kompis som har haft i 20 år men hon har koksalt och jag har silikon (geléhallon).

• Svar på tråden Hur länge kan man ha bröstimplantat? Haft mina i 9 år..
  • Anonym (R.)

Jag har haft mina silikon i 13 år nu.Och det har fungerat bra.Vet inte heller när jag ska byta ut det?

• Anonym (Ts)
    Anonym (R.) skrev 2019-09-01 22:08:16 följande:

Jag har haft mina silikon i 13 år nu.Och det har fungerat bra.Vet inte heller när jag ska byta ut det?

Tack för svaret! Vad skönt att det har fungerat bra :) Ne precis tycker man hör och läser olika hela tiden så svårt att veta..
  • Anonym (hela livet)

Va? Jag har haft mina drygt 8 år och hoppas aldrig behöva byta. Varför skulle man?

• Anonym (Ts)
    Anonym (hela livet) skrev 2019-09-01 23:52:15 följande:

Va? Jag har haft mina drygt 8 år och hoppas aldrig behöva byta. Varför skulle man?

Kan ju vara så att man kan det.. Vet ju faktiskt inte själv , har hört och läst massa olika som sagt. Trodde att det som händer när man har dom ?för länge ? mest är att de kan börja hänga och att själva implantaten håller.. Sen var det en kompis till mig som sa att det kan hända en massa annat också men man kanske ska ta det med en nypa salt.