Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 12:59:15 följande:
Jag är 28 år och jag har pratat med en man i 40-års åldern ett tag, han vill ses men han visar inget intresse eller frågar mig om saker direkt, som nu tex så fråga jag va han gör o så, "jag jobbar" skrev han och min respons va "ok" och det var för 1 tim sen och han har inte skrivit nått sen dess? Är han inte intresserad eller överdramatiserar jag det hela? Eller ska ja kontra nått tbx?? Jag kan förstå att han jobbar och inte kan svara och jag vill inte va påträngande, hur ska jag göra??
Skriver och svarar man oavsett situation om man är intresserad frågar jag er män??
Jag är tjej och tycker att det är väldigt störigt när män/killar bara skriver -Vad gör du? I ett sms. Det säger liksom inget, det ger ingen öppning riktigt att spinna vidare på och det blir mest att man undrar vad personen vill. Jag hade nog också bara svarat exakt vad jag gör, på en sån fråga. Får jag sen tillbaka ett kort OK så blir man ju ännu mer förvirrad. För då får man ju ingen mer information alls om vad personen egentligen ville.
Bättre att du skriver något med mening om du vill starta någon konversation. Tex ta upp något ni pratat om tidigare, eller skriv något gulligt typ: tänker på dig. Eller om du vill planera något så föreslå något konkret som flera i tråden skrivit.
Lägg inte för mycket energi på det hela men försök att vara lite mer rak i din kommunikation. När du vill ses, föreslå något konkret. Om han är intresserad så kan du inte göra fel genom att komma med ett inititativ.