• Anonym (Anonym)

Om man är intresserad skriver han till dig och frågar saker även om han jobbar?

Jag är 28 år och jag har pratat med en man i 40-års åldern ett tag, han vill ses men han visar inget intresse eller frågar mig om saker direkt, som nu tex så fråga jag va han gör o så, "jag jobbar" skrev han och min respons va "ok" och det var för 1 tim sen och han har inte skrivit nått sen dess? Är han inte intresserad eller överdramatiserar jag det hela? Eller ska ja kontra nått tbx?? Jag kan förstå att han jobbar och inte kan svara och jag vill inte va påträngande, hur ska jag göra??

Skriver och svarar man oavsett situation om man är intresserad frågar jag er män??

• Svar på tråden Om man är intresserad skriver han till dig och frågar saker även om han jobbar?
  • CitronTulo

Beroende på vad personen jobbar med.. men om man inte vill något särskilt så behöver man väl inte störa någon på jobbet?

• Knappast nu

Troligtvis har han känt av ditt ointresse förr & därför tröttnat på frågor av sorten vad man gör eller hur man mår. Fråga: Ska vi ses på Torsdag kl 19.00? Bollen är då hos honom. Jag känner igen mig i honom.

• Anonym (Svårt)

Är svårt att avgöra utifrån det lilla du skrivit om honom.

När jag började skriva med min kille svarade han på allt, även på jobbet. Vi skrev hela dagar + nätter. Nu flr tiden är han mer kort typ...Jobbar skriver sen eller ...aha måste fortsätta här så jag kommer hem osv. Är ju helt beroende på vad man är för person. Vissa är stressade på jobbet. Vad jobbar han med?

Skriv om fråga om han vill ses och isåntfall vilken dag som passar. Om han svarar luddigt eller inte alls så är det inget att ha.

• Anna60
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 12:59:15 följande:
    Jag är 28 år och jag har pratat med en man i 40-års åldern ett tag, han vill ses men han visar inget intresse eller frågar mig om saker direkt, som nu tex så fråga jag va han gör o så, "jag jobbar" skrev han och min respons va "ok" och det var för 1 tim sen och han har inte skrivit nått sen dess? Är han inte intresserad eller överdramatiserar jag det hela? Eller ska ja kontra nått tbx?? Jag kan förstå att han jobbar och inte kan svara och jag vill inte va påträngande, hur ska jag göra??

Skriver och svarar man oavsett situation om man är intresserad frågar jag er män??
    Jag hade inte svarat något annat heller. Och jag är kvinna. "Jag jobbar" är ett alldeles utmärkt svar. Du svarar ok. Är det då meningen att jag måste haka på? Jag jobbar ju faktiskt.
  • hannagräddnos

Grejen är den att vi skulle setts i lördags, men han bor I Solna o ja I Norrköping, och jag hade kalas kl.15, han middag kl.19 men han tyckte att jag skulle komma innan dess, men klockan va redan 13:30 och ja hade inte gjort mig ordning än och tågen gick 14:30 och 15:38 nånting och inga bussar gick, och det är 1 1/2 tim färd mellan oss, så det blev inget bra, även fast ja sa att ja kunde ta nattåget så ja var i Solna kl.23, men han sa att han inte visste när han skulle där ifrån.

Så nu tror jag som du säger att han tror att ja är ointresserad, faan att du visste det haha. Men så är det ju inte, ja fråga honom va han gör nästa dag på söndag men så svarade han att han visste inte hmm...

• hannagräddnos

Jag sa att jag kunde ta den som går 15:38 för tåget innan dess kmr ja inte hinna pågrund av avståndet till tågstationen osv...

• Anonym (Hnm)

Min erfarenhet är att män skriver och vill ha kontakt när de är intresserade. Min nuvarande skrev hur mycket som helst! Och skriver fortfarande mycket fast att jag inte skriver någon fråga

• Anna60

Jag tror att sånt här överanalyserande är urdumt. SMS är just SMS (short message). Det är svårt att sitta och hålla på att knappa runt och vara finkänslig och hålla en konversation. Det är svårt med text. Och alla dessa jävla emojis. Och det är sällan jag ser killar sitta på ett socialt forum och överanalysera: vad tycker han om mig, varför svarar han så och så och så? Osv. Snacka med honom. Är det dessutom nytt, så umgås som vänner och se vart det bär hän så småningom. Men sluta rusa och sluta analysera. 

• hannagräddnos

Grejen är den att vi skulle setts i lördags, men han bor I Solna o ja I Norrköping, och jag hade kalas kl.15, han middag kl.19 men han tyckte att jag skulle komma innan dess, men klockan va redan 13:30 och ja hade inte gjort mig ordning än och tågen gick 14:30 och 15:38 nånting och inga bussar gick, och det är 1 1/2 tim färd mellan oss, jag sa att jag kunde ta kl.15:38 tåget pågrund av avståndet från mig till tågstationen, men det funka inte för honom då han skulle bort, även fast ja sa att ja kunde ta nattåget så ja var i Solna kl.23, men han sa att han inte visste när han skulle där ifrån.

Så nu tror jag som du säger att han tror att ja är ointresserad, faan att du visste det haha. Men så är det ju inte, ja fråga honom va han gör nästa dag på söndag men så svarade han att han visste inte hmm...

• Knappast nu
    hannagräddnos skrev 2019-09-02 13:36:00 följande:

Grejen är den att vi skulle setts i lördags, men han bor I Solna o ja I Norrköping, och jag hade kalas kl.15, han middag kl.19 men han tyckte att jag skulle komma innan dess, men klockan va redan 13:30 och ja hade inte gjort mig ordning än och tågen gick 14:30 och 15:38 nånting och inga bussar gick, och det är 1 1/2 tim färd mellan oss, så det blev inget bra, även fast ja sa att ja kunde ta nattåget så ja var i Solna kl.23, men han sa att han inte visste när han skulle där ifrån.

Att det ska vara så jävla svårt för tjejer att fråga om någon vill ses på ett klockslag & även nämna aktivitet. Vad han gör på Söndag innefattar inget av detta. Nä han har tröttnat på din kommunikation men ännu inte på dig, men snart.

Hade en tjej likt dig häromdagen. Hon skrev och undrade om det var mig hon sett på ett ställe. Varför kan hon inte skriva att hon vill ses kl 19.00 där påTisdag. Tröttnade på henne också.
  • Anna60
    Knappast nu skrev 2019-09-02 13:41:40 följande:
    Att det ska vara så jävla svårt för tjejer att fråga om någon vill ses på ett klockslag & även nämna aktivitet. Vad han gör på Söndag innefattar inget av detta. Nä han har tröttnat på din kommunikation men ännu inte på dig, men snart.

Hade en tjej likt dig häromdagen. Hon skrev och undrade om det var mig hon sett på ett ställe. Varför kan hon inte skriva att hon vill ses kl 19.00 där påTisdag. Tröttnade på henne också.
    Ah, exakt! Istället för "vad gör du på söndag" kan man fråga "Bio på söndag?". 
    Att fråga via sms en arbetsdag: "Vad gör du?" - vad fan förväntar man sig få för svar då? "Jag är på krogen"?... eller? Jag får såna samtal ibland via mobilen "vad gör du?". Jag svarar: "Har du med det att göra?" om jag är på dåligt humör. Det är en sån korkad fråga. Vad är det för fel med "Hej!"
  • Anonym (Svårt)

Vi alla är olika. Fråga om du kan ringa i kväll.

Sms innebär så mkt funderingar och det blir lätt fel. Pratar du med honom på telefon? Hur låter han? Om han verkar vilja avsluta samtalet fort så är han off och då tycker jag du bör gå vidare. En kille som är intresserade vill lära känna dig och prata med dig.

• hannagräddnos
    Knappast nu skrev 2019-09-02 13:41:40 följande:

Ehh ursäkta det var ju jag som kollade tiderna o om du läser fråga flera gr, du har väl ingen aning hur våran kontakt har sett ut tidigare, eller vad vi har sagt till varandra?? Ok ja fattar logiken, man ska va rakt på sak, men vissa killar ser ju det som att man är desperat om man är så, vet sen tidigare...
  • hannagräddnos
    Anna60 skrev 2019-09-02 13:44:59 följande:

Ah, exakt! Istället för "vad gör du på söndag" kan man fråga "Bio på söndag?". 

Att fråga via sms en arbetsdag: "Vad gör du?" - vad fan förväntar man sig få för svar då? "Jag är på krogen"?... eller? Jag får såna samtal ibland via mobilen "vad gör du?". Jag svarar: "Har du med det att göra?" om jag är på dåligt humör. Det är en sån korkad fråga. Vad är det för fel med "Hej!"

HAHA va skön du är ok, jag fattar vad du menar
  • Anonym (Bio)
    hannagräddnos skrev 2019-09-02 13:51:33 följande:

Ehh ursäkta det var ju jag som kollade tiderna o om du läser fråga flera gr, du har väl ingen aning hur våran kontakt har sett ut tidigare, eller vad vi har sagt till varandra?? Ok ja fattar logiken, man ska va rakt på sak, men vissa killar ser ju det som att man är desperat om man är så, vet sen tidigare...

Men vad jobbar han med? Kan vara så att han helt enkelt inte kan/hinner svara pga det jobb han har men ville ändå svara så därav det korta (men acceptabla) svaret. Visst hade också känt mig lite snopen men handen på hjärtat. Vad annars ska han svara i en sådan situation då han jobbar om han dessutom har ett jobb där telefonen inte kan vara i handen hela tiden?

Har ni träffats innan eller är detta första gången ni ska ses? Om ni setts innan så bara lägg ett förslag: vill du på bio på lördag? Har ni inte setts innan så kanske fråga om han vill ses på söndag och ta en promenad och fika i storstan. Inget mer klydd eller avancerat än så behöver det vara. Tvekar han så vet du att han inte är intresserad.
  • Anonym (E)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 12:59:15 följande:

Jag är tjej och tycker att det är väldigt störigt när män/killar bara skriver -Vad gör du? I ett sms. Det säger liksom inget, det ger ingen öppning riktigt att spinna vidare på och det blir mest att man undrar vad personen vill. Jag hade nog också bara svarat exakt vad jag gör, på en sån fråga. Får jag sen tillbaka ett kort OK så blir man ju ännu mer förvirrad. För då får man ju ingen mer information alls om vad personen egentligen ville.

Bättre att du skriver något med mening om du vill starta någon konversation. Tex ta upp något ni pratat om tidigare, eller skriv något gulligt typ: tänker på dig. Eller om du vill planera något så föreslå något konkret som flera i tråden skrivit.

Lägg inte för mycket energi på det hela men försök att vara lite mer rak i din kommunikation. När du vill ses, föreslå något konkret. Om han är intresserad så kan du inte göra fel genom att komma med ett inititativ.
  • Anna60

Många av oss pallar inte med en massa sms som kräver utförliga svar, eller är så luddiga att vilket svar man än ger så blir det fel. Bättre då att messa: "har du tid så ring mig", eller nåt annat. Men "vad gör du?" är inget optimalt sms. Tvärtom. Sånt tar man sig bara för huvudet av.

• Anonym (Man)
    hannagräddnos skrev 2019-09-02 13:40:05 följande:

Grejen är den att vi skulle setts i lördags, men han bor I Solna o ja I Norrköping, och jag hade kalas kl.15, han middag kl.19 men han tyckte att jag skulle komma innan dess, men klockan va redan 13:30 och ja hade inte gjort mig ordning än och tågen gick 14:30 och 15:38 nånting och inga bussar gick, och det är 1 1/2 tim färd mellan oss, jag sa att jag kunde ta kl.15:38 tåget pågrund av avståndet från mig till tågstationen, men det funka inte för honom då han skulle bort, även fast ja sa att ja kunde ta nattåget så ja var i Solna kl.23, men han sa att han inte visste när han skulle där ifrån.

Ärligt talat om du läser det du själv skrivit tycker du det är en kille att ha ? Du ska skita i dina saker men han kan inte ens berätta när han kommer hem.. om han nu hade midda 19 och du erbjuder dig att komma senare men då vill han inte. Hur svårt är det att hålla kontakten under kvällen? Varför kunde inte han åka till dig han har ju flera timmar kvar tills han ska på midda. Förövrigt angående sms blir jag glad o få det även om jag jobbar. Tycker det är uppmuntrande med bara en glad gubbe. För då vet man ju att den andra sitter o tänker på mig.

Men det ärla skillnad på män o män vissa är tjuriga o griniga andra glada o spralliga ;)
Svar på tråden Om man är intresserad skriver han till dig och frågar saker även om han jobbar?