• Anonym (Upp)

    FK vill dra in underhållsstöd

    Har två barn med samma man, det ena barnet får jag underhållsstöd för och det andra har jag ansökt om att få för.

    Jag och mannen har aldrig bott ihop och vi har ingen relation längre. Han träffar knappt barnen. Jag har ensam vårdnad.

    Nu vill FK dra in underhållet helt och anser att jag inte har rätt till det då vi har fått ytterligare ett barn ihop. Dom vill att jag bevisar att vi inte lever som en familj. Hur bevisar man det annat än att vi är folkbokförda på olika adresser ?! FK betalar ut bostadsbidrag till mig då jag är ensamstående, men de vill inte betala underhåll. Det verkar ju väldigt konstigt...

    Snälla hjälp jag har svårt som det är att få ihop min ekonomi som ensamstående mamma och nu jävlas FK med mig.

  • Svar på tråden FK vill dra in underhållsstöd
  • Pierott

    Jag kan väl dock förstå deras undran då du blir gravid med en man du påstår dig inte leva med två gånger. Är han din private spermadonator får du väl säga det.

  • Rebecca1987

    Jag fick mitt underhållsbidrag indraget när dom fick reda på att vi varit till Ullared tillsammans. Jag hade lyckats övertala honom att köra så jag kunde köpa vinterkläder och dom ansåg att vi var för mycket familj. Även fast hans adress var 28 mil ifrån mig där han dessutom hade anställning på ett företag. Så de är jätte svårt att få dom att lita på folk.

  • Anonym (Upp)

    Pappan betalar inte underhåll för han inte har ekonomi för det. Att jag blev gravid igen med honom var en grej som hände och det var de värsta veckorna i mitt liv och när jag skulle ta beslutet för abort kunde jag bara inte det, vilket jag är glad för idag att jag inte gjorde kan jag säga.

  • Anonym (.)

    Kan du inte bara ringa honom istället?? Det är ju han som ska betala underhållet. Inte FK.

  • Anonym (Upp)
    Rebecca1987 skrev 2019-09-02 17:34:21 följande:

    Jag fick mitt underhållsbidrag indraget när dom fick reda på att vi varit till Ullared tillsammans. Jag hade lyckats övertala honom att köra så jag kunde köpa vinterkläder och dom ansåg att vi var för mycket familj. Även fast hans adress var 28 mil ifrån mig där han dessutom hade anställning på ett företag. Så de är jätte svårt att få dom att lita på folk.


    Men vad sjukt! Hur löste det sig?
  • Anonym (Upp)
    Anonym (.) skrev 2019-09-02 17:39:16 följande:

    Kan du inte bara ringa honom istället?? Det är ju han som ska betala underhållet. Inte FK.


    Jo visst men han har inga pengar. Han betalar en del och FK resten. Men nu vill ju FK inte betala alls.
  • Giftskåneman
    Rebecca1987 skrev 2019-09-02 17:34:21 följande:

    Jag fick mitt underhållsbidrag indraget när dom fick reda på att vi varit till Ullared tillsammans. Jag hade lyckats övertala honom att köra så jag kunde köpa vinterkläder och dom ansåg att vi var för mycket familj. Även fast hans adress var 28 mil ifrån mig där han dessutom hade anställning på ett företag. Så de är jätte svårt att få dom att lita på folk.


    Indraget för en resa till Ullared? Wtf?
  • Anonym (Jj)

    Kan förstå FK om det dessutom inte är så många år mellan barnen. De kan ju omöjligt veta om ni är tillsammans eller inte och än misstänkt blir det ju om det nu är så att det inte är så många år mellan barnen.

  • Rebecca1987
    Giftskåneman skrev 2019-09-02 17:46:50 följande:

    Indraget för en resa till Ullared? Wtf?


    Ja. Det sågs som en resa man gör som familj. Plus att vi hade firat jul tillsammans året innan för barnens skull ville vi ha julen "normal".
Svar på tråden FK vill dra in underhållsstöd