• Anonym (Kotte)

    Känns som människor dör som flugor runt mig.

    Senaste åren så har det dött väldigt många människor som jag känner. Vissa nära personer, andra är bekanta. I snitt en i månaden.

    Ska det vara såhär? Är det såhär för de flesta? Jag tycker döden finns där runt hörnet hela tiden.

    Folk verkar lyckliga, medans jag går runt och sörjer folk nästan jämt. Är det jag som sörjer för mycket? Livet kanske är såhär för alla, bara att jag inte kan släppa och gå vidare och vara glad.

    Jag bara undrar, för det känns som livet inte kommer vara roligt om det hela tiden dör människor som man bryr sig om.

  • Svar på tråden Känns som människor dör som flugor runt mig.
  • Anonym (Ledsamt)

    Har samma erfarenhet i min krets i mitt område, livets gång tyvär.. men det drabbar vissa hårdare än andra, hur gammal är du? Vart bor du?

  • Anonym (Kotte)
    Anonym (Ledsamt) skrev 2019-09-02 19:24:00 följande:

    Har samma erfarenhet i min krets i mitt område, livets gång tyvär.. men det drabbar vissa hårdare än andra, hur gammal är du? Vart bor du?


    Känns så himla tråkigt om det kommer vara såhär, att folk dör hela tiden. Jag är 25, bor i mellansverige
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kotte) skrev 2019-09-02 19:19:38 följande:

    Senaste åren så har det dött väldigt många människor som jag känner. Vissa nära personer, andra är bekanta. I snitt en i månaden.

    Ska det vara såhär? Är det såhär för de flesta? Jag tycker döden finns där runt hörnet hela tiden.

    Folk verkar lyckliga, medans jag går runt och sörjer folk nästan jämt. Är det jag som sörjer för mycket? Livet kanske är såhär för alla, bara att jag inte kan släppa och gå vidare och vara glad.

    Jag bara undrar, för det känns som livet inte kommer vara roligt om det hela tiden dör människor som man bryr sig om.


    Den gemensamma faktorn är du........ Tänk på det en stund du.

    Nej men lite mer seriöst, du har väl kanske aldrig tänkt på det förut men det är lite så livet funkar. Folk dör. Oftast före dig.
  • Anonym (Kotte)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-09-02 20:23:48 följande:

    Den gemensamma faktorn är du........ Tänk på det en stund du.

    Nej men lite mer seriöst, du har väl kanske aldrig tänkt på det förut men det är lite så livet funkar. Folk dör. Oftast före dig.


    Det var faktiskt inte alls kul skämt. Senast igår tog en vän livet av sig
  • Anonym (Jag med)

    Jag brukar tänka att det känns som att jag blivit gammal, för folk runtomkring mig "dör som flugor", och det är en bitter verklighet att behöva möta döden, oavsett hur gammal man är, och egentligen är jag inte gammal, jag är 31 år :( och så många jag förlorat :( men tyvärr så är det livets gång, och vi ska alla den vägen vandra <3

  • minst

    Det är jättetråkigt att du har mist så många nära och kära på så kort tid. Ta dig tid att sörja och sök hjälp om du inte tycker att du "kommer vidare". Jag har hittat någon sorts tröst i det som händer kring mig och det är att vara mer rädd om den tid jag har kvar. Att försöka leva "min tid" på det sätt jag vill, arbeta med det som ger mig mening, vara med de människor som ger mig härliga skratt och förlösande gråt, att tända mina finast ljus en vanlig kväll, äta gott mitt i veckan, le mot en främling, krama mina barn extra hårt på morgonen, strunta i tjafset vid matbordet, att sopsortera och gör så litet avtryck i naturen som möjligt och att skicka det där hjärtat till min fina kärlek när jag tänker på honom och inte vänta till "sen". Vi är här på jorden en kort tid och jag tycker att det är min skyldighet mot dem som inte fick vara här så länge att ta vara på min tid. Hur just du gör det är ditt val! Kram

Svar på tråden Känns som människor dör som flugor runt mig.