• Anonym (Vad ska jag göra?)
    Tue 3 Sep 2019 11:55
    3512 visningar
    31 svar
    31
    3512

    Jag vill ha mer sex än honom, något som är fel?

    Hej!

    Jag är i ett sambo förhållande och jag älskar min kille. Han är världens snällaste och kärleksfulla människa, så nu undrar ni säkert va problemet är.

    Jag är en väldigt sexuellt människa och jag vill ha sex nästan hela tiden. Dock har vi bara sex kanske en gång i veckan. Jag försöker och han säger att han har ont i ryggen, han är trött, ont i magen eller rent av att han inte har lust.

    Vad ska jag göra? Är jag inte tillräcklig för honom, inte sexig nog eller har han kanske någon annan? Är inte van vid att vara med någon som inte vill ha sex ofta.

    Ska tillägga att han kramas och pussas hela tiden.

    Tacksam för alla svar jag kan få

  • Svar på tråden Jag vill ha mer sex än honom, något som är fel?
  • Tue 3 Sep 2019 12:02
    #1

    Jobbigt

    Jag lider med dig.

    Jag är kille o upplever precis samma sak som du.

    Får henne o komma både 2 o 3 gånger när jag väl vågar göra vad jag känner för.

    Men hon vill sällan, ibland tycker hon "det går bra" o då brukar det bara upplevas som att hon är odelaktig o väntar på det ska ta slut, fast hon har det skönt o kommer flera gånger.

    Jättejobbigt, har du nått råd till mig som kvinna?

  • t1000
    Tue 3 Sep 2019 12:06
    #2

    Om en personen är en sexuell människa brukar väl märkas ganska tidigt? Ni är sambos hur länge har ni varit tillsammans och har han alltid haft lika låg lust?

  • Anonym (Olika sexlus­t)
    Tue 3 Sep 2019 12:08
    #3

    Skulle nog våga påstå att det är ganska vanligt i förhållande att man är olika sexuellt aktiva. Jag och min fru har varit gifta många år och vi har ganska stor skillnad i vår sexdrift. Jag (man) vill mycket mer än vad min fru vill och det löser jag med att onanera, vilket hon är medveten och helt ok med. Jag vet även att hon också gör det ibland, men inte i samma utsträckning som jag. 


    Jag har länge tyckt att det varit ett problem, men börjar så smått komma över det nu. I dagsläget har vi ändå mer sex vi haft på länge. Just nu ca 2 gånger i veckan och det är njutbart varje gång. Har börjat uppskatta kvalitet före kvantitet. 

  • Anonym (Daddy­)
    Tue 3 Sep 2019 12:17
    #4

    Kan vara så att han inte har så stort självförtroende, han känner kanske inte att han gör ett bra jobb under sexakten. Han kanske har brist på testoron, vilket sänker sexlusten enormt. Han kan vara sliten efter jobbet...

  • Anonym (Hehe)
    Tue 3 Sep 2019 12:54
    #5
    +1
    Anonym (Vad ska jag göra?) skrev 2019-09-03 11:55:30 följande:

    Hej!

    Jag är i ett sambo förhållande och jag älskar min kille. Han är världens snällaste och kärleksfulla människa, så nu undrar ni säkert va problemet är.

    Jag är en väldigt sexuellt människa och jag vill ha sex nästan hela tiden. Dock har vi bara sex kanske en gång i veckan. Jag försöker och han säger att han har ont i ryggen, han är trött, ont i magen eller rent av att han inte har lust.

    Vad ska jag göra? Är jag inte tillräcklig för honom, inte sexig nog eller har han kanske någon annan? Är inte van vid att vara med någon som inte vill ha sex ofta.

    Ska tillägga att han kramas och pussas hela tiden.

    Tacksam för alla svar jag kan få


    Han säger att han har ont i ryggen, han är trött, ont i magen eller rent av att han inte har lust. 
    Ska du inte respektera det?
    Om du hade ont i ryggen, är trött, ont i magen eller rent av inte har lust, skulle du vilja att killen pressade dig då?
  • Anonym (Många altern­ativ)
    Tue 3 Sep 2019 12:55
    #6

    Det kan finnas många olika orsaker.

    Potensproblem? Blyghet/osäkerhet? Oattraherad? Tungt arbete? Kanske bara har tröttnat?

    Hur gamla är ni och hur länge har ni varit ett par?

  • Anonym (Vad ska jag göra?) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 13:05
    #7
    Vilsennikko skrev 2019-09-03 12:02:30 följande:

    Jobbigt

    Jag lider med dig.

    Jag är kille o upplever precis samma sak som du.

    Får henne o komma både 2 o 3 gånger när jag väl vågar göra vad jag känner för.

    Men hon vill sällan, ibland tycker hon "det går bra" o då brukar det bara upplevas som att hon är odelaktig o väntar på det ska ta slut, fast hon har det skönt o kommer flera gånger.

    Jättejobbigt, har du nått råd till mig som kvinna?


    Efter som att jag vill väldigt ofta är det svårt för mig att se eller försöka se det från hennes perspektiv. Men om du känner att hon är odelaktighet och väntar på att det tar slut så skulle jag tro att det är något som är fel. Jag kan ha fel men det låter som att något kanske inte riktigt stämmer. Prata med henne och se om det är något som inte stämmer, för båda eran skull.

    Hoppas det löser sig :)
  • Anonym (Vad ska jag göra?) Trådstartaren
    Tue 3 Sep 2019 13:09
    #8

    [quote=79875365][quote-nick]t1000 skrev 2019-09-03 12:06:49 följande:[/quote-nick]

    Om en personen är en sexuell människa brukar väl märkas ganska tidigt? Ni är sambos hur länge har ni varit tillsammans och har han alltid haft lika låg lust?

    Ja det märktes lite i början men det har blivit mindre och mindre. Vi har inte varit tillsammans så länge, 1 år. Vi flyttade ihop tidigt för att jag va tvungen att vara ute från min lägenhet.

    Men det känns ändå på något sätt som om att något är fel eller så är det jag som är kvinna och kanske läser in för mycket i det ?

  • Tue 3 Sep 2019 13:47
    #9

    Det kan ha jättemånga olika förklaringar, var för sig eller tillsammans. I grund och botten är det bara han som kan komma fram till vad det handlar om, om han ens vet själv. Men vill han inte prata om det eller gräva i det så kan du inte tvinga honom.

    Det kan handla om

    - Han är trött, mental/fysiskt, av olika orsaker

    - Han mår dåligt, psykiskt/fysiskt, av olika orsaker

    - Han har generellt låg sexlust, av olika orsaker

    - Han trivs inte i er relation, av olika orsaker

    - Han tänder inte på den sortens sex ni har, av olika orsaner

    - Han tänder inte på dig, av olika orsaker

    Och så vidare. Det enda du kan göra är att förklara för honom att det är viktigt för dig, att du är öppen för att prata om det, om/när han känner för det, och att du i längden inte vill ha det såhär.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (samma sak)
    Tue 3 Sep 2019 13:47
    #10
    +1
    Anonym (Vad ska jag göra?) skrev 2019-09-03 11:55:30 följande:

    Hej!

    Jag är i ett sambo förhållande och jag älskar min kille. Han är världens snällaste och kärleksfulla människa, så nu undrar ni säkert va problemet är.

    Jag är en väldigt sexuellt människa och jag vill ha sex nästan hela tiden. Dock har vi bara sex kanske en gång i veckan. Jag försöker och han säger att han har ont i ryggen, han är trött, ont i magen eller rent av att han inte har lust.

    Vad ska jag göra? Är jag inte tillräcklig för honom, inte sexig nog eller har han kanske någon annan? Är inte van vid att vara med någon som inte vill ha sex ofta.

    Ska tillägga att han kramas och pussas hela tiden.

    Tacksam för alla svar jag kan få


    Jag och min sambo har samma problem. Han har verkligen ingen spontan sexlust. Det är alltid jag som initierar det hela och han kan ofta säga att han inte orkar mm... 

    Det har periodvis varit jobbigt, jag har känt mig ful och oattraktiv... Mycket gråt.... 

    Men som tur är så har vi kunnat prata om det, och han vet om hur jag känner och försöker anstränga sig så mycket som går. Vi har även kommit överens om att jag inte skall be om sex mer än som mest varannan dag..... Och har vi inte inte gått och lagt oss innan ett bestämt klockslag så blir det absolut ingen sex så då behöver jag inte heller fråga... Resultatet blir att vi har sex 3-5 gånger i månaden.... (Jobbar lite oregelbundet och reser i bland i tjänsten så därför blir det lite mindre ibland) Ett stående skämt är att han vill ha sex 1 gång i månaden och jag en gång i timmen :-P 

    Vi har varit tillsammans i 5 år nu och det har varit så här hela tiden. Även den första passionerade tiden så var sex inte hans grej, det var lite mer än nu men absolut inte ofta... Men massor med mys och kramar och sånt har det varit hela tiden och blir nästan mer med tiden  


    Han är dessutom inte så intresserad av kyssar, han pussas gärna och är inte rädd för närhet men just kyssar är inte hans grej. 

    Med mina ex så har man dessutom oftast haft ögonkontakt när man har sex, det gillar inte min sambo alls. Han blundar och kan ibland verka lite frånvarande.... Frågat honom ett par gånger om det och han säger att han helt enkelt bara njuter och går då helt in i sig själv och vill inte distraheras av att se saker. 


    Nu har min sambo diagnos på asbergersspektrat och tror att det i hans fall handlar om det. Vi är 40 plus och han har sagt att han alltid varit sån här. Innan vi träffades så hade han varit i "celibat" i 5 år för att han helt enkelt inte hade något intresse av att ha sex. Medan jag alltid har haft ett väldigt aktivt sexliv. 

Svar på tråden Jag vill ha mer sex än honom, något som är fel?