• Hackelol1

    Första dejten

    Tjenare!

    Jag ska iväg på dejt denna söndag med en tjej som jag raggade upp på tinder.

    Men nu kommer frågan som är väldigt svåra i sånna situationer... vad fan ska man ha på sig för kläder.

    Jag har en hel del skjortor ( fina skjortor) samt chinos, men vet inte vad för färg man ska ta eller om det är för överdrivet med skjorta. Med skor tänkte jag dressskor i brunt men sen resten vet jag inte.

    Det som vi ska göra på dejten är förmodligen en fika och en promenad. Kanske vi ska äta middag men det brosepå hur vädret blir.

    Skulle gärna vilja ha tips på vad man ska ha för kläder på sig ????

  • Svar på tråden Första dejten
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Hon ska alltså dejta en kille i chinos? Fräscht....

  • Anonym (Anonym)

    1. Välj något du känner dig bekväm i. Är du obekväm blir dejten inte lika rolig för dig och det kommer även märkas. (Med det sagt ska du inte för den delen ta dina skönaste mjukisar).

    2. Ett par jeans, skjorta och fräscha sneakers tror jag skulle passa bra. På en sån dejt du beskriver vill man ge ett "helt och rent" intryck, men inte överklädd och tillgjord. Man vill se fräsch ut helt enkelt :)

    3. Glöm inte att dofta gott men inte stinka på milsväg avstånd.

    Lycka till med dejten ????

  • Anonym (Anonym)

    Obs de sista frågetecknen var egentligen en smile emoji! :)

  • Anonym (Emma)

    Ta kläder som du brukar ha i vanliga fall men lite mer uppklätt. Du ska känna dig bekväm i kläderna gör du inte det kommer du att uppfattas som stel. Ta ditt favorit plagg, känner du dig snygg kommer det ge en självförtroende kick vilket är attraktivt.

  • Anonym (Q)

    Jag hade tagit något snyggt men inte för uppklätt som på ett bra sätt visar hur jag är. Typ en lite uppsnyggad variant av nåt jag hade kunnat tagit på mig om jag skulle gå ut och fika med en kompis.

    Om du vanligtvis har skjorta och chinos så ta det nu också.

  • Hackelol1
    Anonym (Emma) skrev 2019-09-04 13:49:49 följande:

    Ta kläder som du brukar ha i vanliga fall men lite mer uppklätt. Du ska känna dig bekväm i kläderna gör du inte det kommer du att uppfattas som stel. Ta ditt favorit plagg, känner du dig snygg kommer det ge en självförtroende kick vilket är attraktivt.


    Tackar för tipset, brukar ha chinos på mig så det får man nog köra på! Får bli marinblåa chinos, en ljusblå skjorta och mina dressskor( hundjäveln har bitit sönder mina sneakers).????

    Sen dofta lite gott och fräscht så blir det nog bra ????
  • Fjäril kär

    Välj kläder som är du.

    Jag har dejtat killar som varit snyggt klädda men det har inte varit deras stil. När vi sen träffats under mer vardagliga omständigheter så har de haft heeelt annan klädstil. Vilket gjort fortsättningen mer krystad.

  • Hackelol1
    Fjäril kär skrev 2019-09-04 14:51:06 följande:

    Välj kläder som är du.

    Jag har dejtat killar som varit snyggt klädda men det har inte varit deras stil. När vi sen träffats under mer vardagliga omständigheter så har de haft heeelt annan klädstil. Vilket gjort fortsättningen mer krystad.


    Det har du rätt i, klädstilen ska representera ens personlighet liksom ????
Svar på tråden Första dejten