• Anonym (Osuge­n)
    Wed 4 Sep 2019 20:30
    1419 visningar
    39 svar
    39
    1419

    Min man tycker aldrig att jag är sugen på sex

    Min man och jag har varit gifta i 10 års tid. Vi har två lättskötta barn. Jag har för ett halvår sen bytt till nytt jobb, det har varit påfrestande och jag har börjat äta antidepressiva.

    Min man klagar nu på att jag aldrig är sugen på sex. Han har klagat på det förut också men jag har ju liksom ställt upp så gott jag kunnat. Nu är det ännu värre med sexlusten, antar det beror på medicinen som jag tyvärr inte kan sluta äta. Men hur fasiken gör jag eller vi? Han behöver ju sex och jag har inget alls behov av det.

  • Svar på tråden Min man tycker aldrig att jag är sugen på sex
  • Wed 4 Sep 2019 20:38
    #1
    -1 +1

    Räck honom bipacksedeln till medicinerna och be honom läsa på om biverkningar av främst sexlivet.. Sen frågar du hur han tänkt sig att tjat ska lösa problemet.

  • Anonym (Nja)
    Wed 4 Sep 2019 20:40
    #2
    -1
    Fjäril kär skrev 2019-09-04 20:38:01 följande:

    Räck honom bipacksedeln till medicinerna och be honom läsa på om biverkningar av främst sexlivet.. Sen frågar du hur han tänkt sig att tjat ska lösa problemet.


    Konstruktivt för relationen?

  • Anonym (Nja)
    Wed 4 Sep 2019 20:41
    #3
    +1
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-04 20:30:42 följande:

    Min man och jag har varit gifta i 10 års tid. Vi har två lättskötta barn. Jag har för ett halvår sen bytt till nytt jobb, det har varit påfrestande och jag har börjat äta antidepressiva.

    Min man klagar nu på att jag aldrig är sugen på sex. Han har klagat på det förut också men jag har ju liksom ställt upp så gott jag kunnat. Nu är det ännu värre med sexlusten, antar det beror på medicinen som jag tyvärr inte kan sluta äta. Men hur fasiken gör jag eller vi? Han behöver ju sex och jag har inget alls behov av det.


    Du kanske ska fundera på om det nya jobbet är värt att du behöver äta antidepressiva? (Oberoende av minskad sexlust.)

  • Anonym (Osuge­n) Trådstartaren
    Wed 4 Sep 2019 20:46
    #4
    Fjäril kär skrev 2019-09-04 20:38:01 följande:

    Räck honom bipacksedeln till medicinerna och be honom läsa på om biverkningar av främst sexlivet.. Sen frågar du hur han tänkt sig att tjat ska lösa problemet.


    Jag hade liten lust innan medicinen också. Men lusten nu har typ blivit minimal. Han tjatar inte, men klagar på att jag aldrig har lust då och då. Jag brukar runka av honom och ställer upp på snabbisar ett par gånger i veckan. Hur ofta måste man ha sex egentligen?
  • Anonym (Osuge­n) Trådstartaren
    Wed 4 Sep 2019 20:47
    #5
    Anonym (Nja) skrev 2019-09-04 20:41:43 följande:

    Du kanske ska fundera på om det nya jobbet är värt att du behöver äta antidepressiva? (Oberoende av minskad sexlust.)


    Det är inte jobbets fel egentligen att jag behöver äta dem, utan jag hade behövt dem vilket fall som helst
  • Anonym (A)
    Wed 4 Sep 2019 20:50
    #6
    Fjäril kär skrev 2019-09-04 20:38:01 följande:
    Räck honom bipacksedeln till medicinerna och be honom läsa på om biverkningar av främst sexlivet.. Sen frågar du hur han tänkt sig att tjat ska lösa problemet.
    Håller med
  • Wed 4 Sep 2019 20:51
    #7
    +1

    Erbjud honom att ha ett öppet förhållande, då löser du både hans och dina problem.

  • Anonym (P)
    Wed 4 Sep 2019 20:53
    #8
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-04 20:46:30 följande:

    Hur ofta måste man ha sex egentligen?


    Aldrig.
  • Anonym (Osuge­n) Trådstartaren
    Wed 4 Sep 2019 20:53
    #9
    Tecum skrev 2019-09-04 20:51:38 följande:

    Erbjud honom att ha ett öppet förhållande, då löser du både hans och dina problem.


    Ja jag erbjöd honom det, men han vill inte säger han, han vill ha sex med mig...vad gör man då?
  • Anonym (P)
    Wed 4 Sep 2019 20:54
    #10
    Fjäril kär skrev 2019-09-04 20:38:01 följande:

    Räck honom bipacksedeln till medicinerna och be honom läsa på om biverkningar av främst sexlivet.. Sen frågar du hur han tänkt sig att tjat ska lösa problemet.


    Håller med. När jag tog antidepressiva förklarade jag bara för min man och han var fine med det. Fattar inte vad det är för karlkräk vissa lever med.
Svar på tråden Min man tycker aldrig att jag är sugen på sex