• adorkable

    BIM oktober 2019

    Hej!


    Missade tråden för BIM september eftersom jag precis fått mens. Nästa ÄL blir vårt första försök och min första BIM blir därmed 1/10 :) Osannolikt att det blir nåt på första försöket men man vet aldrig! Håller på att spricka för att jag vill prata om att vi försöker men jag vill ju inte gärna dra in släkt och vänner i det hela ifall det råkar bli så att det tar tid :)

    Har börjat äta folsyre-tabletter och tänker avstå alkohol men det är de enda livsstilsförändringarna jag tar till än så länge. Berätta gärna vilka åtgärder ni tar till och fyll på med er BIM :)

    BIM oktober 2019


    1/10 - adorkable

  • Svar på tråden BIM oktober 2019
  • Ssandra

    Hej! Jag har en hemlig grupp på Facebook där vi är ett gäng med 32st tjejer som försöker bli gravida i detta nuet :) vi diskuterar allt möjligt och hjälper och stöttar varandra i våran resa att bli gravida :) gå gärna med om ni vill! Skriv namn och efternamn till mig så lägger jag till er:)

  • avigmaria

    Jag är med! Fick mens idag för första gången efter att ha haft spiral sedan dottern föddes 2016. Känns skönt att veta att det fortfarande funkar som det ska. Jag äter folsyra, men gör inga andra förändringar förrän stickan (förhoppningsvis) visar plus...

    BIM oktober 2019

    1/10 - adorkable, avigmaria

  • adorkable

    kul! jag har själv en dotter född 2016, hon blir 3 i oktober :) Jag har också haft spiral men barnmorskan sa att jag kan bli gravid direkt nu när jag tagit ut den, det var en minispiral och jag har haft regelbundna blödningar hela perioden. Tog ut den strax innan den här mensen började så det är ju min första sedan spiralen togs ut :) hoppas den inte ska påverka nånting där inne!

  • Cheneyney

    Måste bara fråga, livstilsförändringarna ni snackar om, vad är det då ni ändrar på?

    Utöver att undvika det vanliga, alkohol osv, och äta folsyra, har jag fått intrycket att man ska leva på som vanligt?

  • adorkable

    Ja, för egen del handlar det som sagt om att tänka ännu mer på vad jag stoppar i mig :) Livsstilsförändring kanske var att ta i, men det är ju ändå förändringar i min vardag som jag gör i syfte med att optimera en hälsosam graviditet! 

  • SamiraBudva

    Dags att ventilera lite känner jag

    Är på bim nu och har ej fått mens men har fortfarande hög temp och riktigt med flytningar. Brukar inte ha det annars.

    Har beställt test men ej fått hem.

  • SamiraBudva

    Skulle egentligen ha BIM i oktober men min mens var 1 vecka sen, så november blir det nu. Stannar ändå kvar ifall ägglossningen kommer tidigare!

  • syltburk

    Vad heter gruppen på FB?

    Vill inte lägga ut namn här..


    Pojke -13, flicka -15, längtar efter trean
Svar på tråden BIM oktober 2019