• Tessou

Com Hem - S, M, L

Kanske fel tråd men jag försöker...

Vi ska få digital-Tv via Comhem o våran telefon kommer oxå att ändras.
    Vi ska välja det dem gör reklam för på Tv.. Vi ska ta M på Telefon o L på bredband o Tv.
    Då blir alltså Telefon gratis eftersom den är billigast.

Nån som oxå har detta från dem?
    Är det bra?
    Tänker mest på telefon som inte är via Telia då, mottagning osv..

• Svar på tråden Com Hem - S, M, L
  • Myran22

Det är totalt värdelöst!!!

Bredbandet är ganska okej, men jag kan absolut inte rekomendera telefonin.
    Vi har det just nu, men ska byta så snart som möjligt. Lyckades att få avsluta det trots bindningstid på ytterligare 8 månader.

Detta är inte vi nöjda med:
    # Samtal som bryts.
    # Samtal som inte kan kopplas fram. (Någon röst som säger att det är fel på nätverket och hänvisar till att pröva att ringa senare igen)
    # Ingen telefon mellan söndag-torsdag en vecka.
    # Dyrare telefonräkningar. Denna månaden hade vi telefonräkning på 480 kr, varav samtalsavgifter på 174 kr (Hade ringt mycket från mobilen då vi inte vill använda comhem). Resten var extrakostnader som inte skulle vara mer än typ 60 kr månaden
    # Decembers telefonräkning: 248 kr för mobilsamtal (!). Ca 200 kr för vanliga samtal. Andra avgifter 160 kr. = 608 kr på en månad.

Kan tillägga att vi hade telefonräkningar på snitt 300 kr/mån inklusive abonemangsavgiften hos telia och extrakostnader från tele2 tidigare.

Nu när vi flyttar ska vi skaffa oss tele2 igen istället, det fungerade bra.

• Smajla

Myran - har ni felanmält då?

Vi har Comhem M och tycker det funkar lika bra som Telia. Det enda vi väntar på är avisering till nummerpresentatören från telefonsvararen när nån ringt och att man kan byta från att när vi pratar i tfn och det vanligtvis tutar upptaget så hamnar personen direkt på tfnsvararen.

Våra kostnader har sjunkit rejält och vi är nöjda - har inget att klaga på. Var lite strul i början men efter att vi anmält det så funkar det bra.

//Smajla
  • Myran22

Smajla: Jodå, anmält det har vi gjort. Såg på senaste räkningen att jag/vi hade spenderat 3½ timma på en månad för att klaga på dom/sitta i telefonkö.
    Vi skickade ett brev där vi krävde att få vårat abonemang uppsagd och det har vi fått nu, ska bara vänta dom 2 veckorna tills vi flyttar så behöver vi inte krånga med att byta nu och sen flytta det nya om 2 veckor.

• Småtokig

Jag rekomenderar inte heller Com Hems telefoni.
    Vi hade det tidigare men precis som Myran22 hade vi problem hela tiden. Vi fick ringa åtskilliga samtal från mobilen då den valiga telefonen inte fungerade..

• Janey

Har Telefoni med ComHem och det fungerar bra för mig

• troddeduja

Vi har oxå Com Hem tele, telefoni o bredband. Vi tycker att det fungerar riktigt bra faktiskt, vet inte villken storlek vi har på allt (large på tv iallafall) och räkningen ligger på ca 900 varje månad för allt (inkl samtalskostnader), mycket mindre än vad vi hade förut.

• Tessou

Ha ha, kan inte påstå att jag blev nå smartare av era svar.. alla svarar ju olika!
    De är typ 50/50.. för vissa funkar det, för vissa inte..

Får hoppas att vi tillhör de 50% som det funkar för..

Tck för era svar och passar på att *puffa upp* tråden för fler svar...

• littletiger

Vi har bredband large från dem, hade tänkt att ta hela paketet "ta 3 betala för 2" men när jag pratade med kundtjänst visade det sig att tv abonnemanget hade 2 års bindningstid! 1 år hade varit ok men att binda upp sig för 2 år kändes inte så roligt..så det fick räcka med bredband så länge.
    Bredbandet fick vi igår och det funkar bra än så länge, mindre hastighet än tidigare (här 8mbt, hos BBB hade vi 24mbt) och det märks lite emellanåt.

• Smajla

trist myran och småtokig att det inte funkade. förstår att ni bytte - man blir ju galen av att hålla på att felanmäla och ringa hela tiden..

//Smajla
  • Bawan

Hej!
    jag har 3tjänster via comhem. tel bredband, och tv.
    bredband =M, TV= M, Tel=L , och man betalar inget extra för vilken storlek man ändå har på telefonen efs. det är billigast ändå! bara en sak som stör mig med tel är att när jag pratar i tel så blir den direkt kopplad till maskin svararen, den tuttar inte upptaget alltså! eller jag får ej signal att ngn annan försöker ringa mig, i och försig så jag inte mycke inställ heller eller gjort ngt om saken

Svar på tråden Com Hem - S, M, L