• Anonym (Kaffedraken)

    Stort behov av egentid (just nu)

    Min partner och jag har de senaste 5 åren bott tillsammans under vinterhalvåret. Vi har varsitt boende och hen har hyrt ut eller "stängt ner" sitt hus då och vi har bott hos mej.

    Nu är det så att jag, de senaste 7-8 åren, gått i terapi och bearbetat vad som visade sej vara incest under min uppväxt. Terapin är klar och jag mår ganska bra idag även om jag har väldigt mycket inombords efter all terapi som jag behöver ta hand om. Detta gör att jag just nu känner att jag behöver få bo själv denna vinter, just för att få tiden jag behöver för att landa efter åren i terapi.

    Till detta hör också att jag har två barn (15 och 17 år) som bor hos mej ungefär varannan vecka.

    Min partner har mycket svårt att acceptera detta och går till och med så långt att hen börjat ifrågasätta min kärlek till hen: "Tycker du om mej?", "Älskar du mej inte längre?", "Dina barn får bo hos dej men inte jag.", "Du stänger dörren för mej.", "Jag kommer känna mej ensam", osv.

    Jag vet inte vad jag ska svara hen längre. Jag vet att jag älskar hen även om den känslan grumlats rejält av detta. Känner mej oxå väldigt pressad av hen.

    //J

  • Svar på tråden Stort behov av egentid (just nu)
  • Anonym (Kaffedraken)
    BurningDiamond skrev 2019-09-05 14:07:43 följande:

    Vad vill du med en man som inte förstår skillnaden mellan "mamma-barn"-relationen och "kvinna-man(/partner)"-relationen


    "mamma/pappa-barn"-relation ska det stå.
  • Anonym (Kaffedraken)
    BurningDiamond skrev 2019-09-05 14:07:43 följande:

    Vad vill du med en man som inte förstår skillnaden mellan "mamma-barn"-relationen och "kvinna-man(/partner)"-relationen


    Är dock ingen kvinna.
Svar på tråden Stort behov av egentid (just nu)