• Knappast nu

    Postnord & tull mm..

    Beställde lite grejer från USA. Fick ett mail ifrån Posttnord om att betala importmoms. Första gången för mig. Betalade & fick svar att det ska godkännas av tullverket innan det skickas till mig. Detta var i Söndags. Inget paket ännu.

    Hade det inte varit bättre att tullen godkände det innan jag betalade importmoms? Eller är det för att man vill ha cash oavsett liksom.

  • Svar på tråden Postnord & tull mm..
  • brallison

    Om du inte vill ha paket och inte betalar importmoms, så behöver inte tullen godkänna importen av paketet. Det brukar ta några dagar innan paketet kommer fram.

  • Knappast nu

    Följdfråga: När man beställer från utlandet stoppas trackingen så fort det landar i Sverige?

  • Knappast nu
    brallison skrev 2019-09-05 15:58:23 följande:

    Om du inte vill ha paket och inte betalar importmoms, så behöver inte tullen godkänna importen av paketet. Det brukar ta några dagar innan paketet kommer fram.


    Så tullen sparar tid. Samtidigt kan det väl inte vara så många som beställer saker som de sedan inte vill ha? Kanske ifs om importmomsen chockade & var hög.
  • Rataxes
    Knappast nu skrev 2019-09-05 15:58:25 följande:

    Följdfråga: När man beställer från utlandet stoppas trackingen så fort det landar i Sverige?


    Stämmer. Eftersom Postmord är inkompetenta lyckas de inte med att använda avsändaren tracking utan måste klistra på en ny etikett, allt för att få folk att välja andra speditörer.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
Svar på tråden Postnord & tull mm..