• Gottegrisen91

    Missfall, lågt hcg men fortfarande positivt gravtest.

    Hjälp mig att bli lite klokare på detta, jag fick missfall för en vecka sedan i vecka 5+, då tog med ett blodprov för att mäta hcg nivån, i torsdags (för en vecka sedan) var det på 99, dagen efter på lördagen åkte jag in akut pga feber och smärta i buken, under båda dessa tillfällen hittas inte ens ett spår på en graviditet i livmodern enligt vul, i lördags hade nivån gått ner från 99 till 25, läkaren sa då att inom tre dagar ska allt vara ute och gravtest ska visa positivt då nivån gått ner såpass mycket. Idag fem dagar sen sista blodprovet så visar Det fortfarande tydligt positivt, samtidigt känner jag smärta till och från vid min högra äggstock. Mit5 hcg lär ha sjunkit såpass mycket att det ska vara på noll nu om man tittar på mellan fredag och lördag, hur sjutton kan mitt test fortfarande visa tydligt positivt? 1177 dumförklarade mig och bad mig avvakta. Ska tillägga att jag haft både blodpropp och missfall som suttit fast i buken (hade då väldigt högt hcg) men blir ändå nojig såklart. Snälla vet någon varför det är såhär?

  • Svar på tråden Missfall, lågt hcg men fortfarande positivt gravtest.
Svar på tråden Missfall, lågt hcg men fortfarande positivt gravtest.