• Anonym (Undrar)

Blixtrar till i livmodern - någon som upplevt detta?

Jag är gravid i vecka 6+6. Jag har inte haft speciellt många symtom och ingen molvärk alls. Däremot så har jag börjat känna något som jag aldrig har känt tidigare idag. Det kommer som små isiga blixtar nere i livmodern. Dom är jättesnabba och går över på en hundradel men dom är kraftiga! Fick en som kändes hela vägen upp till bröstet! Dom gör inte ont-ont som smärta när man typ får ett slag eller har kramp, men dom är obehagliga och ilar eller vad man ska säga. Vad är detta?!!!?! Fått några under hela dagen.

• Svar på tråden Blixtrar till i livmodern - någon som upplevt detta?
  • Liten till

Jag kände ungefär lika, fick förklarat att livmodern ?hänger? (sitter fast) i som trådar. När livmodern växer och blir tyngre drar det i dessa, ungefär som en gummisnodd, och det är det som känns. Om denna förklaring stämmer vet jag inte, men jag tyckte det förklarade exakt hur det kändes och varför, så jag nöjde mig med det

• Liten till

Jag kände ungefär lika, fick förklarat att livmodern ?hänger? (sitter fast) i som trådar. När livmodern växer och blir tyngre drar det i dessa, ungefär som en gummisnodd, och det är det som känns. Om denna förklaring stämmer vet jag inte, men jag tyckte det förklarade exakt hur det kändes och varför, så jag nöjde mig med det

• Anonym (Undrar)
    Liten till skrev 2019-09-05 19:55:33 följande:

Hmm okej :) Hoppas att det är det då! Ska fråga om det till gynekolog eller barnmorska men tänkte kolla om någon hade upplevt samma först.
Svar på tråden Blixtrar till i livmodern - någon som upplevt detta?