• Anonym (Lämnad)

    Ångest efter att ha blivit dumpad av kille som skulle bli pappa

    Kort sagt så träffade jag en kille i ca 3 månader, pratade varje dag och träffades när han ar hemma, umgicks med gemensamma vänner. 1 månad in får han reda på att hans ex är gravid i mån 8, det blir turbulent. Dom super osams, hon avskyr det faktum att jag och han träffas, jag börjar må psykiskt dåligt över bla det och försöker ta livet av mig.

    Efter det sliter sig allt, han behandlar mig som smuts, pratar inte med mig, säger att han vill tänka vilket jag låter han göra i 4 dagar, och han kan fortfarande inte ge mig ett svar så jag avslutar. 2 dagar senare hör han av sig, vill prata om oss om det fortfarande finns en chans.

    Vi bestämmer att prata när han kommer hem från jobb 4 dagar senare, när dagen är där så vill han inte längre, skriver han på sms. Jag blir förkrossad först, skriver sedan ett låååååångt meddelande, att vi antagligen borde ge upp och önskar han lycka till. Får inget svar. Han super 2 dagar i streck, skriver och frågarom jag vill komma och mysa, vilket jag svarar att jag bara gör med killar jag träffar, han svarar okej

    Nu har jag inte hört något efter, önskar att han ska höra av sig igen men det gör han inte, tror han skriver med nån annan eftersom att hans snappoäng skjuter upp i höjden. Övertänker allt, tänker på att han skrev "nej det har jag inte sagt" när jag frågadeom vi skulle avsluta..

    Får ångest då han försvann ur min vänlista på snap pga att jag skriver med andra...

    Vrf får jag ångest medan han lever livet? Usch...

  • Svar på tråden Ångest efter att ha blivit dumpad av kille som skulle bli pappa
  • Anonym (ooo)

    Ja, vet inte riktigt vad du vill ha för svar, men sådant är livet. Det bästa du kan göra är att ta bort honom så du slipper se honom och sedan gå vidare med ditt liv. 
    Du kommer förmodligen ha fler liknande situationer i ditt liv, kortare romanser där du får hjärtat krossat, som sagt så är det en del av livet. 

  • Anonym (Zzz)

    Det bästa är väl att avsluta det hela en gång för alla. Våga vara tydlig! Att våga är samma som att släcka ångest och stärka sig själv. Blockera kan vara ett alternativ, men då skjuter du bara på det. Be honom att låta dig vara. Det är över mellan er. Sen är det underförstått att du väntar på den dagen då han ska komma tillbaka till dig och säga att han ångrar sig. Vad får dug att hoppas att det ska hända? Är det pga hans små inviter på fyllan?

    Jag läste din förra tråd oxå. Nu minns jag dock inte hur det slutade där?

  • Anonym (Lämnad)
    Anonym (Zzz) skrev 2019-09-06 06:00:18 följande:

    Det bästa är väl att avsluta det hela en gång för alla. Våga vara tydlig! Att våga är samma som att släcka ångest och stärka sig själv. Blockera kan vara ett alternativ, men då skjuter du bara på det. Be honom att låta dig vara. Det är över mellan er. Sen är det underförstått att du väntar på den dagen då han ska komma tillbaka till dig och säga att han ångrar sig. Vad får dug att hoppas att det ska hända? Är det pga hans små inviter på fyllan?

    Jag läste din förra tråd oxå. Nu minns jag dock inte hur det slutade där?


    Trodde jag hade avslutat, gillade honom och känner ångest över hur det slutade, känns som jag gått miste om världens bästa kille
  • Anonym (Lämnad)

    Nu har exet fött barnet och det kliar i mina fingrar, vill skriva

  • Smillefix

    Du det låter inte som att han lever livet direkt, han verkar sitta på en ganska stor portion ångest han med. Han har precis fått veta att hans ex är höggravid och att han nu är nybliven far till ett barn han troligen inte har någon som helst lust att få, sen ballar du ur och försöker begå självmord. Jag klandrar dig inte, det var en extrem nyhet för dig att få veta det här också och är du psykiskt svag kan jag förstå om du flippar. Men jag har full förståelse för att han backar och vill ha tid att tänka och smälta allt detta. Too much to handle. Sen sträcker han ut en hand till dig och vill ses och då nobbar ju du faktiskt honom?

    Jag tycker du ska höra av dig till honom och fråga hur han har det, om inte annat så för att prata och ställa upp som en vän. Om det är en person du bryr dig om så överger du inte honom nu. Var ett stöd för varandra, sen får väl framtiden utvisa hur det blir mellan er och om det stannar vid vänskap eller blir en relation.

    Nu känner jag mig lastgammal men hur kan ni veta att ni skriver till andra på snapchat? Och hur vet ni att det chattandet betyder något annat än att ni chattar med en kompis? Ser man att det är nån slags flirt-snap eller är det bara du som antar att han chattar med tjejer? Och varför försvinner han ur din vänlista, har han tagit bort dig på snap?

  • AnnaSthlm

    Vilket k*khuvud du verkar ha träffat. En "man" som inte tar ansvar för något. Kontakta absolut inte honom.

    Ägna energin åt att bygga upp din egen självkänsla och tacka skaparen för att du slapp bli fast i en destruktiv relation den här gången.

  • Rudbeckius

    Ledsamt att höra. Livet är så hårt och orättvist ofta. Var rädd om dig själv nu. Ångest och hjärtesorg går över om du jobbar på det.

    Den här farsan råder dig att gråta ut ordentligt själv och med närstående, var försiktig att skriva på Internet för de som känner dig., var i friska luften och gör saker du gillar. Tänk att du haft väldig otur, träna, sov, räkna upp alla saker som är bra i ditt liv, var med gamla familjen och häng gärna med glada barn om det finns.. kanske ska du dejta bara för att rensa huvudet lite..

    Om du har allvarliga suicidtankar och blir deppig så inte vardagslivet funkar i flera veckor ska du kontakta vårdcentralen.

    Du kommer att klara det. Du är stark och värd att älskas..

    Styrkekram

  • Anonym (Lämnad)

    Jag funderar på att bara kort skriva "såg att hon fött nu, hoppas du är okej"

    Vi är har gemensamma vänner på fb, det är så jag såg det, har inte stalkat

  • Tumvante

    Lägg inte mer tid, energi eller tankar på honom. Han är inte världens finaste kille. En fin kille behandlar inte folk så. Man är öppen, rak och går inte och myser/har sex med folk som har känslor för en när det passar honom, för att sedan behandla dig som luft.

    Nä du, inga meddelanden, snaps eller något mer i hans väg.

    Släng honom och hans kontaktuppgifter i papperskorgen, gå vidare och se det som en lärdom för vad du inte ger dig in på igen.

    Du kan klara det! Med tid och pepp är du vidare!

  • Anonym (Zzz)
    Anonym (Lämnad) skrev 2019-09-06 06:37:50 följande:

    Trodde jag hade avslutat, gillade honom och känner ångest över hur det slutade, känns som jag gått miste om världens bästa kille


    Du tror att du går miste om världens bästa kille för att ni aldrig lärt känna varandra på djupet ännu. Du är fortfarande förälskad och blind.

    Det man inte får vill man oftast ha. Han håller dig på halster och gör precis det som andra i tråden råder dig att göra, dvs ha ett liv. Visa upp att man mår bra och är glad och obekymrad. Kärlek är en lek tills man stadgat sig. Först då slappnar man av och det rätta jaget visar sig. Då brukar även lasterna och de negativa sidorna dyka upp.
Svar på tråden Ångest efter att ha blivit dumpad av kille som skulle bli pappa