• Ida94gg

    Vart möts vi?

    Hejsan, jag börjar känna en stor längtan efter barn, är 25 år, och jag känner att de är dags att Iaf börja försöka, till saken hör att jag och min partner varit tsm ca 2 år bott som sambos, vi hade en period för ca 6 månader så vi bestämde oss för att "seperera" men höll ändå kontakt i ca 4månsder, och kände att vi båda ville vara med varandra så vi blev tsm igen, och efter de har de funka bra, vi båda har bra jobb med bra betalt, bor i hus och jag känner att det är han jag vill vara med och vill inte få barn för sent. Sen har alla mina kompisar börjat få barn. Eller vänta, till saken hör att han är 1 år yngre än mig och han vill vänta minst några år till och jag känner att det är något jag verkligen inte vill... Så vet möts man?

  • Svar på tråden Vart möts vi?
  • Plupp73

    I min värld låter det tidigt att skaffa barn om man enbart varit tillsammans i 2 år, och dessutom varit separerade under den tiden. Det brinner inte i knutarna och ingen biologisk klocka tickar. Vänta 1-2 år och de om relationen verkligen håller i vardagen.

  • Sommarskuggan

    Var ni möts? Jo ni väntar tills han känner sig redo.man kan aldrig tvinga någon att skaffa barn mot sin vilja.

  • CitronTulo

    Mycket saker kan man kompromissa om, men inte när det gäller att skaffa barn!
    Det går ju inte att skaffa barn "litegrann".

    Ni är ju unga och vad gör det om ni väntar några år??
    Förstår att du blir sugen på bebis när dina kompisar för barn, men annars så är det ju ingen anledning att skaffa barn bara för att kompisarna har det!

    Så om detta är mannen du vill leva med så får du respektera att han inte är redo för barn!

  • BurningDiamond
    Ida94gg skrev 2019-09-06 07:46:42 följande:

    Hejsan, jag börjar känna en stor längtan efter barn, är 25 år, och jag känner att de är dags att Iaf börja försöka, till saken hör att jag och min partner varit tsm ca 2 år bott som sambos, vi hade en period för ca 6 månader så vi bestämde oss för att "seperera" men höll ändå kontakt i ca 4månsder, och kände att vi båda ville vara med varandra så vi blev tsm igen, och efter de har de funka bra, vi båda har bra jobb med bra betalt, bor i hus och jag känner att det är han jag vill vara med och vill inte få barn för sent. Sen har alla mina kompisar börjat få barn. Eller vänta, till saken hör att han är 1 år yngre än mig och han vill vänta minst några år till och jag känner att det är något jag verkligen inte vill... Så vet möts man?


    Det gör ni inte.

    Antingen väntar du med barn tills han är redo, eller så bryter du och letar rätt på en man som är villig att bli pappa nu.

    Personligen tycker jag att er relation verkar både för kort och för skakig för att skaffa barn, dessutom är ni fortfarande unga.
  • Ful Anka

    Jag väntar med att svara tills Sextiotalist gjort det...


    This is my life and I don't care
Svar på tråden Vart möts vi?