• Bettan84

    Ni som styrketränar och försöker bli gravida

    Hej

    Jag undrar hur ni gör med träningen , ni som styrketränar - kör ni på som vanligt eller har ni minskat på träningen och även vikterna ?

    Jag vet att det inte ska påverka processen negativt (om man nu inte tränar för hårt och går på kalori - såklart ) men jag känner att det finns ett ?spärr ? hos mig nu som gör att från 5-6 dagar i veckan så tränar jag 2-3 gånger nu när vi har börjat bevisverkstan.

    Jag vågar helt enkelt inte träna och få ut det som jag skulle vilja utav träningen och mår inte så bra för jag har också gått upp 2-3 kilo pga ?rädslan ? .

    Hoppas på ärliga svar <3

    Kram på er underbara kvinnor där ute !

  • Svar på tråden Ni som styrketränar och försöker bli gravida
  • soltroll

    Jag tränar som vanligt 5 g/v på gym och 4 gånger/v träning av hästen. Har nu också lagt om kosten, men träning och kost som är bra för kroppen måste väl även vara bra för fertiliteten,tänker jag..Kopplar inte min väntan på plus till att jag tränar för mycket.

    Ökar även vikterna i takt med att träningen går framåt. Inte förrens jag blir gravid och blir för stor eller får några andra fysiska problem tänker jag dra ner på träning.

    Bättre att dra ner på ohälsosamma saker och mat ön det hälsosamma:)

  • Bettan84
    soltroll skrev 2019-09-07 12:44:50 följande:

    Jag tränar som vanligt 5 g/v på gym och 4 gånger/v träning av hästen. Har nu också lagt om kosten, men träning och kost som är bra för kroppen måste väl även vara bra för fertiliteten,tänker jag..Kopplar inte min väntan på plus till att jag tränar för mycket.

    Ökar även vikterna i takt med att träningen går framåt. Inte förrens jag blir gravid och blir för stor eller får några andra fysiska problem tänker jag dra ner på träning.

    Bättre att dra ner på ohälsosamma saker och mat ön det hälsosamma:)


    Jag håller helt med , så sant så .

    Man kanske inte behöver maxa men träning är för jäkla bra för kropp och psyke !

    Tack för svar
Svar på tråden Ni som styrketränar och försöker bli gravida