• Anonym (Morgonrocksälskare)

Istället för morgonrock?

Min älskade morgonrock håller på att falla isär, till makens stora lycka. Han hatar den. Jag älskar morgonrock, så till den milda grad att jag kan gå runt en hel dag i den om jag får chansen. Jag förstår dock maken, för morgonrocken, också i helt skick, är inte klädsam på någon.

Men, nu är den alltså på gränsen till att kastas och jag står i begrepp att köpa nytt mysplagg. Och då undrar jag, om man nu inte har morgonrock, vad har man annars? Vad drar man på sig när man vaknar? Vad finns det annars för mysiga, men kanske något mer klädsamma, alternativ?

(Maken är också aktiv här, därav anonym tråd )

• Svar på tråden Istället för morgonrock?
  • Anonym (Stretchsammet)

Min mamma hade en tajt, figursydd morgonrock i stretchsammet eller plysch på 80-talet. Den va snygg! Och skön! Ska nog leta efter en sådan själv :)

• Anonym (Calvin)

Jag har en jättefin från Calvin Klein. Figurnära och jätteskön.

Annars så kan du skaffa finare mjukiskläder.

• Kiyah

Finns väl "myskläder" i någon velour har jag för mig? Byxor och någon långärmad tröja. Mysigt material. Ser väl lite mer påklätt ut med.

Jag funderar starkt på att införskaffa en onesie till mig själv. Inte för att det är snyggt för fem öre, men mysigt och då jag bara tänkt ha den hemma och sällan har besök spelar det inte mig någon roll.

• ballerinakakaoreo

Haha jag är likadan, kan gå i mina älskade morgonrockar dygnet runt. Har 3 olika att variera mellan i olika längder och tjocklekar, ibland snor jag även sambons. Han brukar komma med pikar ibland som tex: Du älskar verkligen att gå klädd i morgonrock va?, och då känner jag mig nästan ful och vill byta om. Nu är jag gravid och jag finner ingenting lika skönt som morgonrocken eller en t-shirt i XXL och alla mina myskläder sitter för tight eller gör att jag ser ut som ett tält. När jag inte hade denna gigantiska mage så hade jag ett par långkalsonger från Calvin Klein som jag älskade att ha tillsammans med en fin topp/bh eller en stor skön hoodie och ett par tofflor, men jag har även pyjamasar och mysdressar köpta på Cubus och H&M som är lite finare eller vad man ska säga trots att de är ursköna. 

• ballerinakakaoreo

Här är långkalsongerna jag pratade om, så sköna och ändå rätt snygga för att vara ett skönt plagg. Matchar du även dessa med en snygg topp/bh och tofflor så ser du snygg ut men är ändå bekväm 

www.bubbleroom.se/sv/kläder/kvinna/calvin-klein/vardagsleggings/legging-pant-0001-black?intProductItemId=3107101&gclid=Cj0KCQjwqs3rBRCdARIsADe1pfScPcTdDGWeo4rOePkrcgsJg01Ab2YdYV8zphHewEuWpNq10h4SxsgaAoqXEALw_wcB 

• Smultronmarmelad

Jag är svag för svarta nattlinnen i bomull. Ser klädsamt ut, är skönt och går lätt att slänga på sig.

• Anonym (***)
    Anonym (Morgonrocksälskare) skrev 2019-09-07 14:53:23 följande:

Min älskade morgonrock håller på att falla isär, till makens stora lycka. Han hatar den. Jag älskar morgonrock, så till den milda grad att jag kan gå runt en hel dag i den om jag får chansen. Jag förstår dock maken, för morgonrocken, också i helt skick, är inte klädsam på någon.

Men, nu är den alltså på gränsen till att kastas och jag står i begrepp att köpa nytt mysplagg. Och då undrar jag, om man nu inte har morgonrock, vad har man annars? Vad drar man på sig när man vaknar? Vad finns det annars för mysiga, men kanske något mer klädsamma, alternativ?

(Maken är också aktiv här, därav anonym tråd )

Så han fattar inte att det är du som skriver...
  • Tow2Mater
    Anonym (***) skrev 2019-09-07 20:41:41 följande:
    Så han fattar inte att det är du som skriver...
    Han kommer ju snart skriva ett förslag om svarta nätstrumpor, pushup och höga klackar. ;)
  • Alexiis

Jag brukar ta ett långt nattlinne i bomull eller typ långa bomullsklänningar (sommarklänningar) och springa runt i hela dagarna ????

Svar på tråden Istället för morgonrock?