• Nittonåttionio

    Ljuger och beter mig illa

    Jag mår jätte dåligt eftersom ja ljuger mkt för att få bekräftelse och ummpårksamhet.

    Och när ja dricker snackat ja så mkt skit och blir alltid för full. Och lögnerna större.

    Är det någon som känner igen sig i detta. Jag lider av ångest och är jätte orolig av mig.

    Har svårt att säga nej till saker och anpassar mig alltid efter andra. Hjälp nån????

  • Svar på tråden Ljuger och beter mig illa
  • Rudbeckius

    Hej!

    Jag är tonårsfarsa och blir ledsen och bekymrad när du mår så här dåligt.
    Det är bra att du funderar över detta själv och söker hjälp. Man lär sig att bete sig lite klokare genom livet. Har andra märkt av lögnerna eller är det mest du? Har det orsakat följd-bekymmer för dig?

    Det är ju vanligt att man blir småtossig när man är full. Jag har lärt mig att vara väldigt försiktig med alkoholn när jag inte mår riktigt bra, när jag sörjt saker som gått trassligt.

    Har du nån i familjen att prata med? Eller bra vän?

    Det kanske är dags att be vården om hjälp? Börja med vårdcentralen.

  • Nittonåttionio

    Hej! Vad jag vet så är det ingen som märker mina lögner det är mest jag som lider av det.

    Skäms så förbannat över det och får ångest dagen efter. Lögnerna kan vara allt från hur hård jag är på jobbet och hur ja skäller ut folk fast skulle man fråga mina kollegor är ja nog den snällaste av alla.. Förstår inte varför ja ska ljuga om sånt... Är vell för att ja själv blir imponerad av folk som kan säga ifrån och bli arg på folk som gör fel. Men jag törs ju inte vara dum med någon och vill inte göra någon illa... Känner mig otroligt dum????

  • Rudbeckius

    Bra att ingen riktigt märker av det. Bra att du kan känna av det, prata om det skämmiga. Det är första stegen mot att utveckla dig och få kontroll över detta.

    Det är naturligt att man fylleskrävlar i din ålder. Nästan alla har gjort det i ungdomen och tyvärr fortsätter ett fåtal med det upp i medelåldern. Du kommer nog inte hamna där. Du lär dig.

    Har du nån kompis, storebrorsa eller farsa att prata om sånt här med? Det vore nog skönt att då lufta lite?

    Styrkekram


    Nittonåttionio skrev 2019-09-09 08:30:24 följande:

    Hej! Vad jag vet så är det ingen som märker mina lögner det är mest jag som lider av det.

    Skäms så förbannat över det och får ångest dagen efter. Lögnerna kan vara allt från hur hård jag är på jobbet och hur ja skäller ut folk fast skulle man fråga mina kollegor är ja nog den snällaste av alla.. Förstår inte varför ja ska ljuga om sånt... Är vell för att ja själv blir imponerad av folk som kan säga ifrån och bli arg på folk som gör fel. Men jag törs ju inte vara dum med någon och vill inte göra någon illa... Känner mig otroligt dum????


  • Rudbeckius

    Lite kul att du skrävlar om hur tuff du är när du egentligen är så snäll..

    Skulle du vilja vara tuffare?

Svar på tråden Ljuger och beter mig illa