• Anonym (R)

Ni som är vana vid att handla begagnade kläder, är detta dyrt eller billigt?

3 jackor, Dam - 1 fodrad bomberjacka, 1 kort kappa, 1 tunnare höst/vår/sommarjacka.

1 vinterjacka, bebis

1 regnjacka, bebis

2 koftor, bebis

1 tröja, bebis

2 hängselbyxor, bebis

= 390 kr + 89 kr frakt = Totalt 479 kr

Alla kläder är alltså begagnade och i bra skick. Märkena är H&M, Zara, Lindex, Newbie och VILA. Är detta dyrt, normalt eller billigt gentemot hur priserna brukar ligga? Är inte van vid att handla begagnat så har ingen större koll på vad som är ett bra pris.

• Svar på tråden Ni som är vana vid att handla begagnade kläder, är detta dyrt eller billigt?
  • BuoBä

30-50% av nypris är rätt normalt för begagnade kläder, om det inte är väldigt fint skick eller nåt speciellt märke som är eftertraktat, då kan det kosta mer. Så är damjackorna i ok begagnat skick låter det som du fått dem till ett bra pris och resten "på köpet".

• ballerinakakaoreo

Väldigt bra totalsumma att handla för skulle jag vilja säga, speciellt i dessa märken. Hade jag varit säljaren så hade jag nog tagit mer men för den som är köpare är det väldigt bra. Vissa säljer endast ett plagg till runt priset av din totalsumma, iallafall om det kommer från märket Zara och är i bra skick, NewBie är också väldigt populärt och kan säljas rätt så dyrt (beror såklart på förstapriset också).

• Anonym (R)

Okej, tack så mycket :)

• Anonym (ockerbilligt)

Jävligt dålig deal för säljaren. Skulle säga att du nästan fått kläderna gratis och att de lätt skulle kunnat ha kostat det dubbla och ändå varit billiga. Snacka om KAP för din del!

• Anonym (Haha)

Skulle köpa 10 barnplagg beg av en på fb. Visade sig att hon ville ha 75:- plagget plus frakt. Kändes jävligt girigt och jag skrattade och sa nej tack. Då tjänar jag på att köpa nytt på hm liksom.

Så det pris du fått är bra ts.

• Anonym (Tja...)

Beror ju bara på vad man jämför med. Jag köper alla barnkläder på Erikshjälpen och där är de betydligt billigare än det där. Köpt flera kläder i fina märken. Men köper man privat vill ju säljaren tjäna på det också så då får man ju lägga på mer.

• Anonym (-)

Billigt skulle jag säga.

Jag handlade 3 jackor, ett par skor och en prydnad på myrorna för 550:- för ngn vecka sedan.

• Anonym (Tja...)
    Anonym (-) skrev 2019-09-09 14:24:20 följande:
    Billigt skulle jag säga.

Jag handlade 3 jackor, ett par skor och en prydnad på myrorna för 550:- för ngn vecka sedan.
    Jamen Myrorna är ju jättedyra jämfört med andra loppisar! Skulle aldrig handla där faktiskt.
  • Anonym (ockerbilligt)
    ballerinakakaoreo skrev 2019-09-09 09:16:27 följande:

Väldigt bra totalsumma att handla för skulle jag vilja säga, speciellt i dessa märken. Hade jag varit säljaren så hade jag nog tagit mer men för den som är köpare är det väldigt bra. Vissa säljer endast ett plagg till runt priset av din totalsumma, iallafall om det kommer från märket Zara och är i bra skick, NewBie är också väldigt populärt och kan säljas rätt så dyrt (beror såklart på förstapriset också).

Som du säger beror det så klart självklart på plaggets inköpspris, kvalitet och fräschör. Kläder från billiga kedjor tappar fort formen och klarar inte många tvättar och är inte värda mycket i andrahandsvärde, men alla kläder i min egen garderob kostar kanske mellan 400-1500 kr. Då är ju knappast 75 kr/plagget för dyrt.

Jag säljer ofta kläder eftersom jag tröttnar snabbt så kanske bara använt dem ett fåtal ggr. Då vill jag ha minst 50 % vid försäljning så ofta är det billigare att köpa plaggen på rea om storleken finns. Problemet med Stadsmissionen och Myrorna är att mycket är ofräscht och formlöst men ändå relativt dyrt så jag handlar endast vintage på secondhand och de brukar vara svindyrt. Jag kan reta ihjäl mig på medelklassmänniskor med bra löner som inte är villiga att betala för kvalitet, utan nedlåter sig att handla på billighetsaffärer men kan lägga  enorma summor pengar på allt som är inne om det så är en surdegspepparkaka för 80 spänn eller en toarulle med en specifik design för att det är så ängsliga.
  • viseversa
    Anonym (-) skrev 2019-09-09 14:24:20 följande:
    Billigt skulle jag säga.

myrornna har fantasipriser. Nästan pinsamt hur dom prissätter ibland. Begagnade jävla lite större leksaksbilar för 150kr Trsiga noppiga barnplagg för 45kr plagget. mm mm mm
  • Swedman

Barnkläder är dyra så det du köpt låter som bra pris. 10 plagg?

Smart med loppiskläder. Mina döttrar (typ 24 år) handlar nästan allt på loppis och då är de jädra petiga vad gäller kläder. De är saliga när de kommer över en snygg kappa för 20kr. I Stockholm säljer de kläder i kilopris på nåt ställe. 20kr kilot tror jag de sade.

• Anonym (Hellvi)

Ett riktigt bra pris om kläderna är i bra skick.

• Anonym (Secondhandmorsan)

Tycker det låter rimligt. Går själv ofta på loppisar då jag finner det rogivande och miljövänligt. Har fyra barn så hos oss behövs mycket kläder. Dessutom älskar jag kicken det ger att hitta snygga, billiga märkeskläder, vilket händer sig ibland om man går på loppis regelbundet. Köper även kläder i större storlekar när jag hittar billigt så finns det att ta av när någon växt ur alla sina kläder. Köper secondhand främst för miljöns skull, känns som en stor extrabonus att inte bli ruinerad varje höst och vår när barnen behöver en massa nytt

Grattis till ett miljövänligt och mer ekonomiskt inköp!

Svar på tråden Ni som är vana vid att handla begagnade kläder, är detta dyrt eller billigt?