ballerinakakaoreo skrev 2019-09-09 09:16:27 följande:
Väldigt bra totalsumma att handla för skulle jag vilja säga, speciellt i dessa märken. Hade jag varit säljaren så hade jag nog tagit mer men för den som är köpare är det väldigt bra. Vissa säljer endast ett plagg till runt priset av din totalsumma, iallafall om det kommer från märket Zara och är i bra skick, NewBie är också väldigt populärt och kan säljas rätt så dyrt (beror såklart på förstapriset också).
Som du säger beror det så klart självklart på plaggets inköpspris, kvalitet och fräschör. Kläder från billiga kedjor tappar fort formen och klarar inte många tvättar och är inte värda mycket i andrahandsvärde, men alla kläder i min egen garderob kostar kanske mellan 400-1500 kr. Då är ju knappast 75 kr/plagget för dyrt.
Jag säljer ofta kläder eftersom jag tröttnar snabbt så kanske bara använt dem ett fåtal ggr. Då vill jag ha minst 50 % vid försäljning så ofta är det billigare att köpa plaggen på rea om storleken finns. Problemet med Stadsmissionen och Myrorna är att mycket är ofräscht och formlöst men ändå relativt dyrt så jag handlar endast vintage på secondhand och de brukar vara svindyrt. Jag kan reta ihjäl mig på medelklassmänniskor med bra löner som inte är villiga att betala för kvalitet, utan nedlåter sig att handla på billighetsaffärer men kan lägga enorma summor pengar på allt som är inne om det så är en surdegspepparkaka för 80 spänn eller en toarulle med en specifik design för att det är så ängsliga.