• Mon 9 Sep 2019 10:39
    346 visningar
    3 svar
    3
    346

    Litet foster, MA?

    Fick senaste mensen 22 juli, och borde få vara v7-8? (7+3)?

    Var på gynakuten i torsdags pga smärta och läkaren sa att fostret såg ut att bara vara i v 5+0, och att det troligtvis var ett ma på g.

    Enligt min gravidapp är jag idag i v 6+2.

    Blir så rädd att fostret har slutat växa, har inte fått något blod än eller så men det kommer väl efter ett par veckor vid ma? Gravtesterna fortsätter att bli starkare för varje dag också.

    Har ni erfarenheter kring detta? Hur gick det? Blev det en frisk bebis eller blir det förmodligen ett ma?

    Här ett jul bokat om nån vecka men klarar inte av att leva i ovisshet!

    Tack!

  • Svar på tråden Litet foster, MA?
  • Anonym (Blödd­e)
    Mon 9 Sep 2019 10:49
    #1

    För mig gick det dåligt.

    Jag fick rosa flytningar i v.6+0 och i 7+5 började jag blöda. Var på vul i v.8+0 och dom sade att fostrets storlek var 6+0. I v.8+3 kom allt ut. Jag hade rätt så ont och blödningen ökade för varje dag.

    Men det finns flera trådar på familjeliv med solskenshistorier. Många har vart i din sitts där läkare barr övertygade om mf/ma men på återbesök så har fostret utvecklats och allt går bra

  • Mon 9 Sep 2019 10:54
    #2

    Tack för ditt svar, och tråkigt att höra att det inte gick bra för dig:(

    Några fler? Nån det gick bra för?

  • LFF
    Mon 9 Sep 2019 15:25
    #3
    Nallekatt skrev 2019-09-09 10:39:05 följande:

    Fick senaste mensen 22 juli, och borde få vara v7-8? (7+3)?

    Var på gynakuten i torsdags pga smärta och läkaren sa att fostret såg ut att bara vara i v 5+0, och att det troligtvis var ett ma på g.

    Enligt min gravidapp är jag idag i v 6+2.

    Blir så rädd att fostret har slutat växa, har inte fått något blod än eller så men det kommer väl efter ett par veckor vid ma? Gravtesterna fortsätter att bli starkare för varje dag också.

    Har ni erfarenheter kring detta? Hur gick det? Blev det en frisk bebis eller blir det förmodligen ett ma?

    Här ett jul bokat om nån vecka men klarar inte av att leva i ovisshet!

    Tack!


    Det är väldigt svårt att mäta rätt när fostret är så litet. Om du enligt gravidappen är i 6+2 så är det gränsfall på att hjärtat börjat slå och det handlar om mm i storleksskillnader. 

    Den av mina tre graviditeter som gått hela vägen så ringde jag till min gyn (enligt hans rekommendation) direkt när jag plussade och fick en tid till när jag var i mitten av v8 (7+5 trodde vi). Detta just för att det är så svårt att se tidigare och han ville inte att jag skulle oroa mig om vi inte såg något om jag var inne tidigare (hade två missfall i bagaget och han tog min oro på allvar). 

    Det finns flera trådar här där det gått bra när man varit i din sits.
Svar på tråden Litet foster, MA?