• Tue 10 Sep 2019 09:26
    329 visningar
    3 svar
    3
    329

    Boosta era barn?

    Hej kära fellow-föräldrar!

    Jag har en en dotter på 12 år och en 17 åring - och jag vill inget hellre än att hjälpa dem att må bra. 

    Jag känner mig splittrad som förälder idag - det finns så mycket utmaningar i dagens hetsiga samhälle. Vilka problem anser ni vara de stora för era barn? 

    Vad gör ni andra föräldrar för att boosta er barn? Finns det någon bra webbsida, app eller organisation som ni använder er av för att stötta era barn? Jag är typ beredd att betala hur mycket som helst för att stötta min dotter! 

    Otroligt tacksam för ert stöd här i gruppen! 

    //Mammy 
  • Svar på tråden Boosta era barn?
  • Tue 10 Sep 2019 09:34
    #1

    Dagens tonåringar möter helt klart än mera svårigheter än vi när vi växte upp.

    Men jag tror just det ?kan betala vad som helst? är fel väg - vi vuxna är de viktigaste för våra barn. Ingen app i världen kan ersätta det. Så lägg pengarna på att gå ned i arbetstid och verkligen börja vara tillsammans med din barn.

    Kvalitetstid i all ära men att ha tid att ha långtråkigt tillsammans - det är då man tillsammans verkligen hinner få prata och hitta tilliten till varandra.

  • Tue 10 Sep 2019 09:51
    #2
    Tårtsmulan skrev 2019-09-10 09:34:54 följande:

    Dagens tonåringar möter helt klart än mera svårigheter än vi när vi växte upp.

    Men jag tror just det ?kan betala vad som helst? är fel väg - vi vuxna är de viktigaste för våra barn. Ingen app i världen kan ersätta det. Så lägg pengarna på att gå ned i arbetstid och verkligen börja vara tillsammans med din barn.

    Kvalitetstid i all ära men att ha tid att ha långtråkigt tillsammans - det är då man tillsammans verkligen hinner få prata och hitta tilliten till varandra.


    Omg jag älskar det här svaret!!!
  • Tue 10 Sep 2019 12:27
    #3

    Bästa bootsen tror jag är att finnas där för sina barn, i vardagen.

    Prata, umgås, lyssna och engagera sig i deras intressen, vänner, drömmar osv.

    Här är inte pengar så viktigt, det viktigaste är gratis tänker jag.

    Jag försöker att göra dem till bra människor som vågar stå upp för sig och människor som är utsatta, vi pratar ofta om hur men vill vara, osv

Svar på tråden Boosta era barn?