• Boni

Cysta på äggstocken!?

Hej! Är det någon som har erfarenhet av cystor på äggstocken i samband med provrörsbefruktning? Vid start av min andra provrörsbefruktning fick jag jättehög feber. Åkte upp till sjukhuset och de upptäckte en cysta på min enda kvarvarande äggstock. Mitt CRP var jättehögt så de trodde jag hade en äggledarinflammation i kombination med influensa!! Fick massor av antibiotika och uppskjuten IVF-beh. Eventuellt kunde det blivit en infektion vid första IVF. Har också haft under hela tiden klara till ljusrosa vattniga flytningar. Detta blev bättre efter antibiotika-kuren och när jag började spreja. Nu har jag påbörjat IVF-beh. igen, men vid gynbesök i tisdags fanns cystan kvar!? Är orolig att den skall påverka resultatet! Läkaren tyckte dock det var grönt! Väldigt tacksam för andras erfarenheter!

• Svar på tråden Cysta på äggstocken!?
  • Lovottis

Hej Boni!
    Gick själv igenom en behandling med endo på äggstocken bl.a. Hade super ont när jag börjat med sprutorna. Jag sov inte på nätterna - vet ej varför det var värst om nätterna- men jag fick gå ut och gå eller bada i timmar och låg med värmedyna mellan småpromenader runt om i huset. Personalen på Cura i Malmö tyckte att om vi orkade skulle fortsätta annars kunde vi avbryta för op. Men då ville vi fortsätta när vi kommit så långt så jag fick stå ut. Tyvärr lyckades vi inte. Men efter op. och ytterligare två försök har vi nu en dotter som föddes 2003. Nu är vi i karusellen igen för att få ett syskon. Ska nu snart påbörja andra behandlingen.

Hoppas att du lyckas och fråga gärna om du ev. får mer ont.

• Minchi

Hej Boni!
    Jag har och har haft cystor i flera år. Körde igång en IVF trots att jag hade några cystor, läkaren tyckte det var ok. Tyvärr fick jag avbryta behandlingen pga. överstimulering och efter det blev cystorna betydligt fler och större. Nu väntar jag på titthålsoperation eftersom cystorna nu är så många och så stora att de skulle störa behandlingen. Om du bara har en enda så är det säkert ingen fara men om du har flera så be att läkaren kollar dig extra noga.
    Hoppas det går bra!

Svar på tråden Cysta på äggstocken!?