• E l l a

Varmt resmål i Europa i maj???

Jag och sambon har fått för oss att åka på en liten kort resa i maj. Någonstans i Europa, helst någorlunda varmt och soligt så man kan sola, ett extra plus om det är ganska billigt på plats.

Eftersom vi jämt åkt till samma platser vill vi vidga våra vyer lite grann och söker tips på resmål, har totalt hjärnsläpp på vart vi skulle kunna åka.

Har ni några tips på ett resmål som stämmer någorlunda in på våra önskemål?

• Svar på tråden Varmt resmål i Europa i maj???
  • Karpet

Malta, Barcelona, Nice, Monte Carlo, Rom, Paris osv. Är det storstadsweekend ni är ute efter eller mera strand?

• Karpet

Fast Barcelona har ju iofs en strand och dessutom finns det så mycket att göra. Annars skulle jag satsa på Sardinien, Siscilien eller Korsika. Jag älskar öar.

• iconic

turkiet är varmt i maj..vi var där förra året

• E l l a

Jo, det är just till Italien och främst Sicilien vi inte vill till, där har vi svärmor så där är vi rätt ofta... Usch, vad kräsen jag är...

Men Barcelona ska jag kolla in, där kan man ju säkert shoppa loss också...

• Karpet

Ella

Shoppingen i Barcelona är toppen. Även maten, barerna och det allmänna utelivet är alldeles underbart. Jag tror inte jag har hört från någon som varit i Barcelona att de skulle vara missnöjd.

• mcsn83

Jag och en kompis var på Mallorca i maj för 2 år sedan. Det var varmt där då, men det var en chansning. Resebyrån rekommenderade Cypern, om jag inte minns helt fel. De sa att det var ett av de säkrast ställena i Europa om man vill ha sol och bad.

• E l l a

Tack för alla tips, men vi kom fram till att det blir Tunisen helt otippat (och utanför Europa!)... Tack för tipsen i alla fall!

• mcsn83

Vi var i Tunisen i april/maj förra året. Mitt på dagarna var det varmt och skönt, men vi kunde inte bade i poolen eftersom den var för kall. Välj en uppvärmd pool om ni har möjlighet. Kvällarna är riktigt kyliga så ta med er några varma kläder.

Tror att ni kommer att få en jätte bra semester!

• natta83

Cypern eller Kreta, det är väldigt fint att vara i grekland på våren innan allt har blivit så utbränt, men jag kan säga en sak, det är fruktansvärt dyrt där nu.. som i sverige typ, det blir billigare att åka till thailnd 2 v än till grekland 1 v.

• natta83

Vill nu komma billigare undan kan det ju tänkas att tunisien skulle passa, det finns en halv ö där som heter djerba som är otroligt vacker!

• LindizJ

jag skulle åka till Malta, var där för två år sedan..helt underbart!

Svar på tråden Varmt resmål i Europa i maj???