• Shitzu

    Vad heter boken?

    Hej alla!

    Jag sitter och letar efter namn på en författare vars bok jag läste för sisådär 10-12 år sedan. 
    Men minns inte vad hon heter eller boktiteln. Jag minns några detaljer bara och hoppades på att få hjälp om jag beskriver lite...
    Få se om jag minns rätt. En tjej som gjort slut med sin kille. Kanske hade hon ett barn också och blir ensamstående, inte helt säker. Hon flyttar till eller från Dublin. Efter en tid träffar hon en yngre, mörk kille, som hon blir osäker om hon vill träffa mer. Han visar sig vara mycket mer mogen än hon trodde.
    Sen vet jag inte om den handlar något om Wales också. Han kanske kom därifrån men jag är inte helt säker där heller.
    Har du läst den? Känner du igen något?
    Det är nog en hyfsat ung författare, skulle jag tro.

  • Svar på tråden Vad heter boken?
  • enola

    Kommer att tänka på Vattenmelonen av Marian Keyes. Huvudpersonen blir lämnad av sin man typ precis innan eller efter att hon fött hans barn, flyttar (från London tror jag) till sin familj i Dublin och träffar en yngre kille som också har ett barn och är mer vuxen än hon trott utifrån hans ålder.

  • Shitzu
    enola skrev 2019-09-12 17:59:52 följande:

    Kommer att tänka på Vattenmelonen av Marian Keyes. Huvudpersonen blir lämnad av sin man typ precis innan eller efter att hon fött hans barn, flyttar (från London tror jag) till sin familj i Dublin och träffar en yngre kille som också har ett barn och är mer vuxen än hon trott utifrån hans ålder.


    Hurra! Du har så rätt. Nu minns jag författarens namn när du nämner det.
    Tack så mycket för hjälpen Skrattande
  • enola
    Shitzu skrev 2019-09-12 18:10:09 följande:

    Hurra! Du har så rätt. Nu minns jag författarens namn när du nämner det.

    Tack så mycket för hjälpen 


    Nemas problemas :)
Svar på tråden Vad heter boken?