• Jiller

    Icke hundägare

    Varför sätter ni er på hundplatserna på tåget? Ni kan ju sitta var som helst vilket folk som har hundar med sig inte kan.

  • Svar på tråden Icke hundägare
  • Jiller
    viseversa skrev 2019-09-12 17:50:39 följande:

    På vilka tåg? Pendeltåg? Tunnelbana? Spårvagn? Tvärbana? SJ tåg?


    Samma sak på alla tåg vad jag upplever
  • viseversa
    Jiller skrev 2019-09-12 17:51:40 följande:
    Samma sak på alla tåg vad jag upplever
    Men dom tåg jag åker är det vissa vagnar inte bara vissa platser. På SJ tåg är det en speciellt vagn och där är det konstigt ja. Om man inte har husdjur själv varför vill man boka plats i djurvagn?
  • Minimalen

    Har heller inte sett några speciella platser som bara är för hundar. Dock har jag sett vagnar och delar av bussar där djur INTE förvara på.

  • Jiller
    viseversa skrev 2019-09-12 17:53:09 följande:

    Men dom tåg jag åker är det vissa vagnar inte bara vissa platser. På SJ tåg är det en speciellt vagn och där är det konstigt ja. Om man inte har husdjur själv varför vill man boka plats i djurvagn?


    Ja jag menade de vagnar som är till för de som reser med djur
  • Tow2Mater
    viseversa skrev 2019-09-12 17:53:09 följande:
    Men dom tåg jag åker är det vissa vagnar inte bara vissa platser. På SJ tåg är det en speciellt vagn och där är det konstigt ja. Om man inte har husdjur själv varför vill man boka plats i djurvagn?
    Det kan vara fullt i andra vagnar?
    Man kanske bara gillar djur?
  • Anonym (ll)

    Skylten betyder: Här är det tillåtet med djur.

    Det betyder INTE att det är förbjudet att vara där utan ett djur.

  • Jiller
    Anonym (ll) skrev 2019-09-12 19:00:36 följande:

    Skylten betyder: Här är det tillåtet med djur.

    Det betyder INTE att det är förbjudet att vara där utan ett djur.


    Det är ändå respektlöst att ta upp alla platser så att de med hund måste stå en hel tågresa.
  • Anonym (Hmm)
    Jiller skrev 2019-09-12 17:55:08 följande:

    Ja jag menade de vagnar som är till för de som reser med djur


    De få gångerna jag suttit i en sån vagn så är det för att jag fått den platsen tilldelad utan att själv ha valt det.
  • Anonym (ll)
    Jiller skrev 2019-09-12 19:21:01 följande:
    Det är ändå respektlöst att ta upp alla platser så att de med hund måste stå en hel tågresa.
    Nej, ni har inte företräde till sittplatser
  • Kexsmula

    Det har hänt då det inte funnits nån annan plats. Ibland är Öresundstågen överfulla och då är valet att sätta sig på golvet eller hundplats och då är valet självklart. Kommer någon med hund ber jag om ursäkt och är trevlig och oftast brukar de vara trevliga tillbaka och låter mig sitta kvar trots att de också sätter sig där med sin vovve.

  • Anonym (K)

    Du har nog missuppfattat lite. Djurvagnarna är pga allergi, inte att ni djurägare ska ha rättighet att sitta. Ni kan stå likaväl som andra och är man inte allergisk kan har man samma rättighet att våra i dessa vagnar också.

  • nernu

    Men alltså vad menar du? Om du inte bokar sittplats kan du ju inte räkna med att få sitta?

  • Physalis

    Tror att du fått det om bakfoten. Djurvagnar är först och främst en service till allergiker och folk som inte kan eller vill sitta bland djur.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Icke hundägare