• Fri 13 Sep 2019 07:54
    1142 visningar
    7 svar
    7
    1142

    BB Lund

    Ni som har fött barn i Skåne, vart har ni åkt då?

    Jag funderar på att välja Lund, men någon som kan ge lite för och nackdelar inom olika förlossningskliniker? :)

  • Svar på tråden BB Lund
  • Fri 13 Sep 2019 09:46
    #1

    Enligt bekanta som provat båda ställena är Ystad bättre än Lund.

  • Fri 13 Sep 2019 11:22
    #2

    Har fött två barn i lund å ett i Malmö. Malmö va överlägset bäst under förlossningen! Ska ja ha fler barn blir de Malmö igen. Sedan blir de bil till patienthotellet i lund.

  • Sun 15 Sep 2019 08:45
    #3

    födde i Kristianstad, mycket fint bemötande och mycket erfaren personal!

  • Sun 15 Sep 2019 08:54
    #4

    Fött i Malmö och i Helsingborg 2 gånger på grund av att det var där det fanns ledig plats och är väldigt nöjd.

  • Sun 15 Sep 2019 09:41
    #5

    Födde i Malmö 2010 och Lund 2013. Malmö har inget familje-BB längre, det hade de då. Det innebär att om du vill stanna kvar efter förlossningen och ha din partner med dig så måste du åka till Patienthotellet i Lund.

    I Lund var de mycket bättre när jag behövde hjälp med amningen. I Malmö kom de med olika råd varje gång, var ingen enhetlig syn på det kändes det som och det var mycket förvirrande.

    Själva förlossningen var mycket bra på båda ställen, bra och kompetent personal, men så har jag haft rätt lätta förlossningar också så hur det är om något händer under förlossningen vet jag inte.

  • Sun 15 Sep 2019 20:36
    #6

    Jag har fött tre gånger i Lund och har varit supernöjd med allt, från första telefonsamtalet när värkarna börjat till att vi checkade ut från patienthotellet. Har haft hög närvaro av bm och usk, aldrig känt att de varit stressade eller att vi lämnats ensamma. Skönt att åka rullstol till patienthotellet och personalen där har varit supergulliga. 

  • Mon 16 Sep 2019 08:47
    #7

    Okej!

    Ja, det lutar åt att välja Lund, men man vet ju aldrig vad man får för kvalité förrän man han har varit där. Så vi får se vart lille pojken kommer :)

Svar på tråden BB Lund