Stegring på Testlagrets graviditetsstickor
Som många andra som har fått positivt på ett graviditetstest är jag orolig för om allt utvecklas som det ska eller om jag kommer få missfall. Jag har testat sedan ca ÄL+15 (jag vet inte exakt dag för ägglossning men omkring 16/8) fram till idag, som är ca ÄL+29 (gravidvecka 6+1 enligt min uppskattning).
Testen var som ni ser mycket svaga först men ökade snabbt i styrka. Men nu tycker jag att de fem senaste testen är i princip lika starka, även om det skiljer 9 dagar mellan dem. Är det något jag borde bli orolig för? Eller kan det vara så att strecket inte kan bli starkare än så, och aldrig blir lika starkt som kontrollstrecket? Om någon annan också har försökt se en stegring på testlagrets stickor får ni gärna dela med er av era erfarenheter. Jag har även testat med clearblue digital och fått 1-2 veckor ÄL+17, och 2-3 veckor ÄL+24, så den har i alla fall ökat. Och testlagrets stickor blir åtminstone inte svagare. Jag antar att det smartaste vore att bara sluta testa och låta tiden gå, men det är inte helt lätt.
Jag lägger in två bilder, på den översta är sista testet fotat efter fem minuter, och på den nedersta är alla test torkade.