• Anonym (Brynet)

    Ögonbryn på 90-talet vs ögonbryn 2019

    Varför är skillnaden så stor på hur kvinnor målade sina ögonbryn på 90-talet jämfört med nu?

    Då skulle man raka bort ögonbrynen och måla 2 smala steck med en kajalpenna, skulle man då målat dom som folk gör idag skulle folk tycka de var fula och för tjocka.

    Nu ska ögonbrynen se så naturliga ut som möjligt, tjocka och målade med ögonbrynsskugga.

  • Svar på tråden Ögonbryn på 90-talet vs ögonbryn 2019
  • Anonym (...)

    Du kan ju börja med att börja kolla på typ 1920-talet och jämföra framåt.. Ögonbryn har ALLTID gått från smala till tjocka till obefintliga till håriga till smala igen till tjocka igen och sen ditritade, osv.. Det är liksom inte bara en 90-tals och 00-talsgrej.

  • Anonym (Brynet)
    Anonym (...) skrev 2019-09-14 19:46:03 följande:

    Du kan ju börja med att börja kolla på typ 1920-talet och jämföra framåt.. Ögonbryn har ALLTID gått från smala till tjocka till obefintliga till håriga till smala igen till tjocka igen och sen ditritade, osv.. Det är liksom inte bara en 90-tals och 00-talsgrej.


    Haha men det är så stor skillnad mot idag.
  • Anonym (...)
    Anonym (Brynet) skrev 2019-09-14 19:47:02 följande:

    Haha men det är så stor skillnad mot idag.


    Tycker dagens liknar 80-talets bryn typ. Stora och buskiga.
  • Minfamilj
    Anonym (Brynet) skrev 2019-09-14 19:47:02 följande:

    Haha men det är så stor skillnad mot idag.


    Ja och det är inget konstigt att det är skillnad eftersom det går trender i allt.
  • Minfamilj

    Det jag är mest tacksam över är att jag inte plockade sönder mina totalt på 90-talet utan de är hyfsat intakta.

  • Anonym (Brynet)
    Minfamilj skrev 2019-09-14 20:02:57 följande:

    Ja och det är inget konstigt att det är skillnad eftersom det går trender i allt.


    Dessa kvinnor som tyckte tjocka bryn var fula och själv målade streck till ögonbryn på 90-talet tycker än idag att 90-tals brynen är fina och dagens ögonbryn fula eller?
  • BurningDiamond
    Anonym (Brynet) skrev 2019-09-14 20:06:25 följande:
    Dessa kvinnor som tyckte tjocka bryn var fula och själv målade streck till ögonbryn på 90-talet tycker än idag att 90-tals brynen är fina och dagens ögonbryn fula eller?
    Jag tyckte på 80-talet att de stora buskiga brynen var fula, och jag tycker än idag att stora, buskiga bryn är fula. tyckte (och tycker fortfarande) att "kajalsträcks"-bryn är fula.

    Kan inte förstå varför ett mer normalt "mellanting" inte kan vara trendigt och populärt.
  • Anonym (Brynet)
    BurningDiamond skrev 2019-09-14 20:15:42 följande:

    Jag tyckte på 80-talet att de stora buskiga brynen var fula, och jag tycker än idag att stora, buskiga bryn är fula. tyckte (och tycker fortfarande) att "kajalsträcks"-bryn är fula.

    Kan inte förstå varför ett mer normalt "mellanting" inte kan vara trendigt och populärt.


    Med stora bryn menar jag inte buskiga bryn utan dom som är moderna idag, de som är som ens naturliga bryn i storlek och målade med ögonbrynsskugga om du förstår vilka jag menar.
  • BurningDiamond
    Anonym (Brynet) skrev 2019-09-14 20:17:56 följande:
    Med stora bryn menar jag inte buskiga bryn utan dom som är moderna idag, de som är som ens naturliga bryn i storlek och målade med ögonbrynsskugga om du förstår vilka jag menar.
    De som är populära idag tycker jag ser ut som kålmaskar som kryper runt i ansiktet på tjejerna. Tillsammans med "tarantella"-fransarna och ankläpparna...
  • Drottningen1970

    Dagens bryn liksom kajalstrecksbrynen förr är lika absurda.

    Unga flickor med bryn som värsta neandertalaren och i kombi med bisarra ögonfransar och horribla boxningsläppar får mig att baxna. Så JÄVLA fult.

Svar på tråden Ögonbryn på 90-talet vs ögonbryn 2019