• LillJL

    2 missfall. Orolig för nästa

    Hej. Har haft två missfall, båda slutade med att jag började blöda i vecka 11 men fostret hade dött i vecka 5.

    Jag är rädd att ni när det är tredje gången, att jag kanske inte kan behålla kvar ett barn?

    Min gynekolog lovade att jag vid nästa graviditet får komma på kontroll i v 7-8 eftersom jag inte vill gå med ett dött foster i flera veckor som innan utan att kropoem fattar

    Det jag vill fråga är om nån kan berätta om de varit i samma eller liknande situation.

    Skulle va så tacksam för svar

  • Svar på tråden 2 missfall. Orolig för nästa
  • UndrandeSökare

    Hej ! Jag beklagar dina 2 missfall. Jag har haft 6 missfall själv alla innan v.12, så jag kan förstå hur det känns.

    Om man fått 3 missfall irad så kan man få göra en missfallsutredning via Kvinnokliniken. Så skulle det bli så för dig så kontakta dem och säg att du vill göra en sådan utredning.

    Hpppas det går bra för dig nästa gång.

  • Ellendellen

    Hej! Har varit i din situation. Fick tre MA på raken och därefter en utredning som inte visade några fel. Fick trombyl och progrestron utskrivet till nästa graviditet och det hjälpte för nu är jag i vecka 30! Lycka till

  • Bubbel85
    Ellendellen skrev 2019-09-15 07:33:26 följande:

    Hej! Har varit i din situation. Fick tre MA på raken och därefter en utredning som inte visade några fel. Fick trombyl och progrestron utskrivet till nästa graviditet och det hjälpte för nu är jag i vecka 30! Lycka till


    Samma här! Har två barn nu.
Svar på tråden 2 missfall. Orolig för nästa