• Karinkurry

    V 35 och orkar inte stå.. andra som är sjukskrivna?

    Hej! Gravid med nr 3 och v 35 och har varit sjukskriven sen v 30 pga sammandragningar och kort livmodertapp. Får börja vara i mer aktivitet nu men klarar inte det. Magen känns stram, tung och obehaglig när jag står upp. Mina två andra barn är så stora att jeg kommer inte ihåg hur det kändes med dem på slutet. Psykiskt är det tungt att vara så ?handikappad? och inte kunna göra det jag vill. Andra som har det fysiskt och psykiskt tungt?

  • Svar på tråden V 35 och orkar inte stå.. andra som är sjukskrivna?
  • Ebo88
    Karinkurry skrev 2019-09-15 10:44:17 följande:

    Hej! Gravid med nr 3 och v 35 och har varit sjukskriven sen v 30 pga sammandragningar och kort livmodertapp. Får börja vara i mer aktivitet nu men klarar inte det. Magen känns stram, tung och obehaglig när jag står upp. Mina två andra barn är så stora att jeg kommer inte ihåg hur det kändes med dem på slutet. Psykiskt är det tungt att vara så ?handikappad? och inte kunna göra det jag vill. Andra som har det fysiskt och psykiskt tungt?


    Yes!

    Har försvagad livmoderhals så är sängliggandes i princip från v.15. Rör jag mig för mycket får jag sammandragningar. Har även GBS så blir långtids behandlad med antibiotika.

    Är i v.22+3 och har förhoppningsvis lång tid kvar. Men såklart blir det ju en psykisk påverkan av all oro och att man får ligga ner om dagarna och inte göra något.
Svar på tråden V 35 och orkar inte stå.. andra som är sjukskrivna?