• Anonym (Danne)

    Hur mycket berättar ni för er partner.

    Hej!

    Min fru gillar inte att berätta vad hon gör eller ska göra, som nu i helgen tex så är hon på mässa i Kalmar, får mer eller mindre dra ur henne saker o ting, hon är väldigt hemlighetsfull.

    Jag berättar vad jag gör och så men får liksom inget gensvar.

    Hur öppna är ni mot varandra?

  • Svar på tråden Hur mycket berättar ni för er partner.
  • Anonym (Grus i dojjan.)

    Frun får gärna fråga så svarar jag. Man vill ju inte gärna pladdra på som ett fruntimmer och försäga sig när man ska på mässa i Kalmar. Känns ju lite onödigt.

  • Anonym (Sten under skon)

    Frågas det så svaras de. Men inte så att vi sätter oss vid bordet och går igenom varje min vi var ifrån varann.

    Berättar lite sammanfattat bara om de. Men jag är inte heller en sån pratsam person.

    Tyvärr är de inte lika åt motsatt håll där varje detalj ska berättas vare sig jag vill höra eller ej.

  • Anonym (Hanna)

    Håller med ovan. Så intressant tycker jag inte det är att prata om vad man gjort så länge det inte hänt något speciellt. Jag är heller inte intresserad av att veta vad min kille gjort i detalj under dagen eller resan. Vill ha en sammanfattning av höjdpunkterna typ eller om det hänt något utöver det vanliga.

  • Anonym (A)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-09-15 13:44:59 följande:
    Håller med ovan. Så intressant tycker jag inte det är att prata om vad man gjort så länge det inte hänt något speciellt. Jag är heller inte intresserad av att veta vad min kille gjort i detalj under dagen eller resan. Vill ha en sammanfattning av höjdpunkterna typ eller om det hänt något utöver det vanliga.
    Håller med
  • Anonym (Man 52)

    Klart jag vill att hon berättar så mkt som möjligt om hon haft manligt besök!

  • Anonym (Fialotta)
    Anonym (Danne) skrev 2019-09-15 12:41:39 följande:

    Hej!

    Min fru gillar inte att berätta vad hon gör eller ska göra, som nu i helgen tex så är hon på mässa i Kalmar, får mer eller mindre dra ur henne saker o ting, hon är väldigt hemlighetsfull.

    Jag berättar vad jag gör och så men får liksom inget gensvar.

    Hur öppna är ni mot varandra?


    Har inget behov av att berätta vad jag gjort när jag varit borta lika lite som jag vill veta vad min man gör på sina resor.

    Berättar såklart om jag träffat någon person vi båda känner men helt ärligt så intresserar mina intressen inte min man och hans intressen inte mig.

    Gillar iofs inte när andra människor bara pladdrar om sitt heller... gemensamma intressen går bra däremot
  • Anonym (Danne)

    Kan tillägga att jag kom på henne att hon träffat en annan man för ca 1,5 år sedan, hon säger att hon brutit med den snubben men jag kan inte lite på henne, ännu mindre när hon är så hemlighetsfull...

  • Anonym (aha)
    Anonym (Danne) skrev 2019-09-16 05:47:14 följande:

    Kan tillägga att jag kom på henne att hon träffat en annan man för ca 1,5 år sedan, hon säger att hon brutit med den snubben men jag kan inte lite på henne, ännu mindre när hon är så hemlighetsfull...


    Jaha, så du är en av dessa naiva stackare som gått på skitsnacket om mänskliga misstag och att alla förtjänar en andra chans?
  • Anonym (Lady)

    Vi skickar ofta biljettbekräftelser, hotellbekräftesle och program till varandra. Mest för den praktiska biten, att veta var den andra är om det händer något (små barn, gammal hund, sjuka föräldrar, saker kan hända hela tiden) och för att  veta när det funkar att ringa. Vi pratar en del, framförallt kanske om man träffat någon intressant eller lärt sig något intressant. Ibland inte alls, då det inte är något som intresserar den andra.
    Men, ni har en otrohetsaffär bakom er, det är inte konstigt att du vill veta lite mer och känner oro. Hon känner kanske å andra sidan att du inte litar på henne och att du borde göra det eftersom ni gått vidare. Ingen enkel sits alls. Kanske ni behöver gå i parterapi och göra upp vad som är en bra balans för er båda. 
    Grejen är ju att oavsett vad hon berättar eller inte så handlar det ju till slut om du tror att hon kommer göra det igen och vad det innebär för dig eller ja, ert förhållande. 

  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Danne) skrev 2019-09-16 05:47:14 följande:

    Kan tillägga att jag kom på henne att hon träffat en annan man för ca 1,5 år sedan, hon säger att hon brutit med den snubben men jag kan inte lite på henne, ännu mindre när hon är så hemlighetsfull...


    Det var 1,5 år sen och du valde att förlåta. Bestämde ni då vad hon skulle göra för att bygga upp förtroendet igen eller körde ni bara på som vanligt?
Svar på tråden Hur mycket berättar ni för er partner.