• heddabo

    Har er dotter en mentor?

    Hur ser ni på att hjälpa era tonårsdöttrar att må bättre? Min dotter är 15 år och pratar inte med mig längre om skolan, killar och utseendehets. Hon har ingen stora syster men tänker att en mentor som är 10 år äldre  kanske hade varit bra för att kunna prata om sånt? 

    Alla tips är välkomna om vad ni tror och var man i så fall kan hitta en sådan <3 

  • Svar på tråden Har er dotter en mentor?
  • Anonym (mamma)

    Jag var/är själv en slags mentor till min mans systerdotter, hon var 9 när jag kom in i bilden och fyller 20 i år. Vi har alltid varit tajta och kunnat prata om allt, vilket hennes mamma varit tacksam för. Jag är ungefär 15 år äldre. 

    Mina tjejer är runt 10 och har tyvärr ingen naturlig mentor i närheten. Jag har stor släkt med många unga tjejer i "passande" ålder, men ingen av dem har den relationen till mina barn. Jag trodde att en av dem var på väg, vi hade mycket kontakt en period och hon lovade mina barn att gå till badhuset, gå och fika, hämta efter skolan och hitta på något kul...men allt glömdes bort eller så sket hon bara i det. Mina barn blev jättebesvikna gång på gång så till slut sa jag till henne att sluta lova saker hon inte höll, då rann allt ut i sanden och hon slutade hälsa på.

Svar på tråden Har er dotter en mentor?