• barntokiggg

Blött 5 dagar, när kommer det?

Hej!

Behöver höra lite från er, jag började blöda klarrött blod förra onsdagen, fylllde inte ens en hel binda till torsdagen. Gjorde ett ultraljud på fredagen och doktorn såg då att embryot endast var 2 mm långt och inget hjärta, hon sa att antingen så var det ett ma eller så hade vi räknat fel (skulle vart 8+) men att det kanske var i vecka 5 ungefär, men jag fortsatte blöda och på fredagskvällen kom första klumpen på ca 2 cm. Fortsatte blöda klarrött blod men inte så mycket, som början av en mens ungefär. Idag blödde jag lite mer men inte ens som en riklig mens och sedan kom det en 3-4 klumpar till i varierande storlek, max 5 cm men smalt.

Min undran är då att måste den här hemska smärtan och att det bara forsar ut blod och klumpar komma? Är såå rädd för just det momenten, vill isf bara att det ska komma nu. Jobbar i förskola och känns så jobbigt om det skulle komma på jobbet dessutom. Kan det komma ut såhär lugnt och försiktigt också haha?

• Svar på tråden Blött 5 dagar, när kommer det?
  • Anonym (K)

Först och främst, jag beklagar ditt mf. Jag har fått två mf i v 7. Första gången blödde jag väldigt lite men länge, 4-5 veckor sammanlagt. Andra gången blödde jag som en vanlig mens, fjärde dagen fick jag en störtblödning som gick igenom binda, trosor och byxor och två dagar senare hade jag slutat blöda helt. Så det kan vara väldigt olika. Du behöver inte få någon störtblödning men man vet ju aldrig tyvärr.

• barntokiggg
    Anonym (K) skrev 2019-09-16 17:36:57 följande:

Först och främst, jag beklagar ditt mf. Jag har fått två mf i v 7. Första gången blödde jag väldigt lite men länge, 4-5 veckor sammanlagt. Andra gången blödde jag som en vanlig mens, fjärde dagen fick jag en störtblödning som gick igenom binda, trosor och byxor och två dagar senare hade jag slutat blöda helt. Så det kan vara väldigt olika. Du behöver inte få någon störtblödning men man vet ju aldrig tyvärr.

Tack så mycket.

Åh gud, ja då kan det ju gå hursom. Bara ber till gudarna att det är hemma och hemst i helgen när min sambo också är hemma. Haha! Om man fick önska. Eller då hade jag såklart önskat att min lilla bebi levde och växte därinne. Nya tag, vill bara att det ska vara över så vi kan försöka igen...
  • Anonym (syndmedmf)

Tråkigt detta! Men jag tänker att man borde kunna vara sjukskriven medan blödningen pågår. Så blev det för mig. Jag klarade inte av oron för en störtblödning, jobbar på kontor med heltäckningsmattor. Sa till gynläkaren att det här kan jag inte gå med på jobbet. Det blir inte bra för mig mentalt. Så två veckor blev det, då har en del hunnit ut så att säga.

Svar på tråden Blött 5 dagar, när kommer det?