• Mon 16 Sep 2019 21:46
    337 visningar
    1 svar
    1
    337

    BARN SOM SLÅSS OCH BITS

    Jag har en son som är 3,5år.. och ja, jag förstår att han kommit in i trotsåldern vilket han egentligen vart sen han fyllde 2 men nu börjar det riktigt spåra ur. Det har kommit på den nivån att jag bara behöver säga att nu ska vi åka hem (om vi skulle vara på lekparken) så kan han spänna sig och springa fram och slå mig eller nypa mig i armen och skrika. Är vi på affären kan han stanna upp och börja gnälla från ingenstans att man ska bära han eller så gör han tvärtom och sticker iväg, ska ut ur affären. Bryr sig inte alls om att mig och pappan. Han är bara såhär mot oss också, med alla andra lyssnar han. Det är tjat och skrik och gnäll och bråk varje dag och vi har provat ALLT. Han blir så fruktansvärt arg för vad man än säger som på nått sätt skulle gå emot det han vill och han vägrar lyssnar. Vi har provat med att ta ifrån han saker, pratat lugnt, avleda, inte sagt nånting och bara hållit fast/krama när han slåss, gått iväg.. ja allt.. när vi frågar han varför han slåss så säger han "för att jag är arg" och "för att jag inte lyssnar" så det verkar som att han inte kan uttrycka sig helt varför han slåss och bits. Vi blir tokiga här hemma snart...

  • Svar på tråden BARN SOM SLÅSS OCH BITS
  • Anonym (Peppa­r)
    Mon 16 Sep 2019 22:31
    #1

    Ett tipps, ang att bitas.. jag bet andra barn av någon anledning som liten, en dag satte hon peppar på handen och bad mig bita, jag bet aldrig någon igen.

Svar på tråden BARN SOM SLÅSS OCH BITS