• Lillinde

Olika resultat på olika graviditetstest

Hej!

Jag skulle behöva lite av er andras erfarenheter gällande resultat på graviditetstest och även tidiga missfall/kemiska graviditeter.

Jag har tydliga symtom på ÄL och vet att det var 31 augusti. Den 11 september (på ÄL +11) så tog jag ett RFSU vanligt test med en känslighet på 25 och det var en antydan till plus. Så den 12 sept tog jag ett CB early och fick två streck, tog även nytt rfsu som var tydligare positivt. Den 13 var rfsu lite svagare än 12/9. Tog ytterligare ett RFSU den 14 på morgonurin och det var i princip blankt, endast liten antydan. Tog vid lunch ett CB digital (med känslighet på 25) som visade plus. Dvs samma dag testade jag negativt och positivt med två test som har samma känslighet.

Igår testade jag negativt på rfsu och svag men väl synlig linje på CB early. Mensen är två dagar sen, vilket aldrig händer. Det värker i brösten och ilar väldigt mycket i vänster på ett sätt som jag aldrig varit med om innan och det molvärker fortfarande i lågt i magen som det gjort senaste 1,5 veckan.

Så jag tänker mig att det är ett tidigt missfall men det som stökar i huvudet är att jag fick plus på CB digital på typ 2 timmars urin samma dag som jag fick negativt på rfsu med morgonurin. Visar något av testen fel? Någon som har erfarenhet av liknande? Om nu graviditeten slutat utvecklas, var är blödningen och varför är dessa symtom på graviditet kvar några dagar efter?

Vet att det bara är att vänta och se. Vi har kommit överens om hemma att vi ska ta nytt tesr med veckoindikator till helgen om inte mensen dykt upp. Men under tiden tar jag ändå gärna del av andras berättelser, positiva som negativa. :)

• Svar på tråden Olika resultat på olika graviditetstest
  • Anonym (Sluta)

Sluta testa och vänta tills lördag.

Många kvinnor plussar sent, alla gör inte det tidigt. Om du redan har fått en svag antydan på stickan samt att du inte ens har fått din mens så är det väl rätt uppenbart att du är gravid?

Lugna dig och ge det ett tag men ställ dig in på att du är gravid tills mens kommer

Grattis

• Lillinde
    Anonym (Sluta) skrev 2019-09-17 13:36:39 följande:

Sluta testa och vänta tills lördag.

Många kvinnor plussar sent, alla gör inte det tidigt. Om du redan har fått en svag antydan på stickan samt att du inte ens har fått din mens så är det väl rätt uppenbart att du är gravid?

Lugna dig och ge det ett tag men ställ dig in på att du är gravid tills mens kommer

Grattis

Tack :) Jag håller med, och med det jag vet nu kommer jag aldrig att testa förrän några dagar efter BIM. Och jag ville egentligen bara se att strecket blev tydligare och så hamnade jag i den här soppan.

Problemet är att jag har plussat och sen slutat plussa på vissa tester. Som jag sa, så ska jag inte testa förrän till helgen men jag är ändå intresserad av hur andra har upplevt olika graviditetstester så är det någon som har något att tillföra vore det tacksamt. :)
  • Anonym (Håller tummarna)

Vid mitt utomkveds steg och sjönk testerna jättekonstigt i början. Så jag upptäckte att något var fel. Men kan säkert vara flera andra anledningar också. Håller tummarna. Är så jobbigt att vänta, jag vet.

• Anonym (M)

När jag fått missfallupplevde jag ungefär samma sak...

De gånger jag vart gravid så har jag fått starkare på em än morgon, kanske samma för dig?

Även denna graviditet var testen svåra att tolka så tidigt... vissa gånger var jag säker på att det var kört... Man ska inte testa så ofta egentligen eftersom testen blir väldigt olika beroende på massa saker som hur utspädd urinen är osv.

Och vid mina mf har jag haft symptom kvar efter att jag testat neg, ungefär fram tills blödningen kommit igång efter några dagar...

I helgen borde ett digitalt ge bra svar, så gör som du tänkt och lycka till

• Lillinde
    Anonym (Håller tummarna) skrev 2019-09-17 16:54:12 följande:

Vid mitt utomkveds steg och sjönk testerna jättekonstigt i början. Så jag upptäckte att något var fel. Men kan säkert vara flera andra anledningar också. Håller tummarna. Är så jobbigt att vänta, jag vet.

Vad tråkigt, var du tvungen att ta bort äggledaren? :/

Jag är inte så orolig för just utomkveds då de har spolat mina äggledare och de såg helt bra ut. Men MA eller kemisk graviditet känns väldigt aktuellt. Ja, väntan är jobbig. Är nästan så att jag hoppas på att se blod bara för att kunna veta säkert.
  • Lillinde
    Anonym (M) skrev 2019-09-17 17:25:59 följande:

När jag fått missfallupplevde jag ungefär samma sak...

De gånger jag vart gravid så har jag fått starkare på em än morgon, kanske samma för dig?

Även denna graviditet var testen svåra att tolka så tidigt... vissa gånger var jag säker på att det var kört... Man ska inte testa så ofta egentligen eftersom testen blir väldigt olika beroende på massa saker som hur utspädd urinen är osv.

Och vid mina mf har jag haft symptom kvar efter att jag testat neg, ungefär fram tills blödningen kommit igång efter några dagar...

I helgen borde ett digitalt ge bra svar, så gör som du tänkt och lycka till

Ja, misstänkte också tidigt missfall. Jobbigt när man inte tror att man är gravid, och jag har fått gå omkring med binda för jag jobbar på det viset att jag ibland inte kan komma åt en toa på ett par timmar. Och nu verkar det börja blöda så det jag tänkte stämde in.

Då har jag i alla fall haft ett befruktat ägg en gång och det är ju längre än jag kommit nån annan gång i livet. :) Lycka till för du är väl gravid nu? :)
Svar på tråden Olika resultat på olika graviditetstest