Olika resultat på olika graviditetstest
Hej!
Jag skulle behöva lite av er andras erfarenheter gällande resultat på graviditetstest och även tidiga missfall/kemiska graviditeter.
Jag har tydliga symtom på ÄL och vet att det var 31 augusti. Den 11 september (på ÄL +11) så tog jag ett RFSU vanligt test med en känslighet på 25 och det var en antydan till plus. Så den 12 sept tog jag ett CB early och fick två streck, tog även nytt rfsu som var tydligare positivt. Den 13 var rfsu lite svagare än 12/9. Tog ytterligare ett RFSU den 14 på morgonurin och det var i princip blankt, endast liten antydan. Tog vid lunch ett CB digital (med känslighet på 25) som visade plus. Dvs samma dag testade jag negativt och positivt med två test som har samma känslighet.
Igår testade jag negativt på rfsu och svag men väl synlig linje på CB early. Mensen är två dagar sen, vilket aldrig händer. Det värker i brösten och ilar väldigt mycket i vänster på ett sätt som jag aldrig varit med om innan och det molvärker fortfarande i lågt i magen som det gjort senaste 1,5 veckan.
Så jag tänker mig att det är ett tidigt missfall men det som stökar i huvudet är att jag fick plus på CB digital på typ 2 timmars urin samma dag som jag fick negativt på rfsu med morgonurin. Visar något av testen fel? Någon som har erfarenhet av liknande? Om nu graviditeten slutat utvecklas, var är blödningen och varför är dessa symtom på graviditet kvar några dagar efter?
Vet att det bara är att vänta och se. Vi har kommit överens om hemma att vi ska ta nytt tesr med veckoindikator till helgen om inte mensen dykt upp. Men under tiden tar jag ändå gärna del av andras berättelser, positiva som negativa. :)